فرهنگی

«منطقه پایانی» در جشنواره فیلم برلین

فیلم «منطقه پایانی» به عنوان نماینده سینمای ایران به بخش «Encounters» هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین دعوت شد.

به گزارش ایسنا، فیلم «منطقه پایانی» به کارگردانی مشترک بردیا یادگاری و احسان میرحسینی، به عنوان محصول مشترک سینمای ایران و آلمان، اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی «Encounnters» جشنواره فیلم برلین تجربه خواهند کرد.

بخش رقابتی «Encounters» جشنواره برلین از دوره گذشته جشنواره در سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد و هدف از آن حمایت از صداهای جدید در سینما و دادن فضای بیشتر به آثار مستند و داستانی متنوع است و امسال میزبان ۱۲ فیلم از ۱۶ کشور جهان است.

هیات داوران ویژه و سه نفره «Encounters»، برندگان این بخش شامل بهترین فیلم، کارگردان و برنده جایزه ویژه هیات داوران را انتخاب خواهند و برندگان این بخش در مرحله نخست جشنواره برلین ۲۰۲۱ در ماه مارس معرفی خواهد شد.

فیلم «منطقه پایانی» که اولین ساخته بلند بردیا یادگاری و احسان میرحسینی است، با آثار از کشورهای آلمان، مصر، کانادا، سوئیس، یونان، فرانسه، مصر و … رقابت خواهد کرد.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش آثار به صورت حضوری برای تماشاگران برگزار خواهد شد و برندگان بخش‌های مختلف جشنواره نیز معرفی می‌شوند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63171
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن