اجتماعی

مناسب‌‌سازی ۵۰۰ کیلومتر از معابر پایتخت

به گزارش تفاهم آنلاین، عبدالرضا گلپایگانی در جلسه هماهنگی برنامه‌های سال ۱۳۹۹ ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری که با حضور نژادبهرام-عضو شورای اسلامی شهر تهران، صبوری‌دیلمی-معاون فنی و عمرانی،‌ هاشمی-معاون حمل ونقل وترافیک، صالحی-مدیرکل معماری و ساختمان، فغانی-مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک و آریازند-مشاور معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورا برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های ستاد مناسب‌سازی، در خصوص مناسب‌سازی معابر شهر تهران گفت: یکی از اقدامات مهم در دوره جدید مدیریت شهری، تأکید شهردار تهران بر مناسب‌سازی معابر جهت استفاده همه شهروندان و افراد دارای شرایط خاص است. وی گفت: برنامه‌ای در قالب «طرح جامع اقدامات مناسب‌سازی برای اقشار خاص جامعه در شهر تهران» تهیه شده است که طی جلسات متعددی به بحث و بررسی اعضای ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری رسیده است و ظرف روزهای آینده، گزارش این اقدامات در تالار گفت‌وگوی پرتال معاونت شهرسازی و معماری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و شهروندان می‌توانند با مطالعه برنامه و اقدامات، نظرات و پیشنهادات خود را به مدیریت شهری ارائه کنند و به طور قطع در برنامه جامع مناسب‌سازی شهر تهران از نقطه‌نظرات شهروندان استفاده خواهد شد.

وی از مهم‌ترین مصوبات برنامه جامع مناسب‌سازی سال جاری را، هدف‌گذاری ۵۰۰ کیلومتر از طول معابر شهر تهران در بحث مناسب‌سازی اعلام کرد و افزود: این برنامه با مشارکت معاونت‌های مربوطه و با حضور سازمان زیباسازی و سازمان نوسازی شهر تهران اجرایی می‌شود و امیدواریم بتوانیم به حداکثر هدف ترسیم شده برسیم. گلپایگانی با اشاره براینکه در برنامه جامع مناسب‌سازی معابر شهر تهران تلاش شده است تا در اجرا، تمامی ضوابط و مقرارت و استانداردها رعایت شود، تأکید کرد: همزمان با روند کار، مباحث مربوط به خیابان کامل هم با هماهنگی کلیه ارکان به اجرا در خواهد آمد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: اعتبارات این برنامه در بودجه معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است که با تجمیع اعتبارات مشکلی در اجرا نخواهیم داشت.

گلپایگانی در خصوص چگونگی اجرای این برنامه گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است در معابری که مناسب‌سازی در آن صورت می‌گیرد، چک‌لیستی جامع با در نظرگرفتن تمامی موارد فنی و مهندسی تهیه شده و گزارش آن به دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی نیز ارسال شود. وی گفت: همچنین طبق این برنامه باید اطلاعات وضعیت مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو جهت درج در سامانه اطلاعات اماکن مناسب‌سازی شده در پرتابل شهرداری تهران و اپلیکیشن رایا ارائه شود، بر این اساس باید نسبت به نصب آسانسور و اجرای مسیر بساوایی ایستگاه‌هایی که مناسب‌سازی نشده‌ا‌ند اقدام شود.   گلپایگانی زمان اجرای این برنامه جامع را تا پایان سال عنوان کرد و افزود: این برنامه در سه فاز همزمان با انجام برنامه‌های مطالعاتی به اجرا درخواهد آمد.

در ادامه نیز صفا صبوری‌دیلمی-معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اظهار داشت: مصالح  مصرفی این پروژه‌ها از تولیدات کارخانه‌ها و کارگاه‌های شهرداری تهران که در دوره مدیریت شهری جدید راه‌اندازی شده است، خواهد بود. وی افزود: این امر موجب کاهش هزینه‌های اجرایی مناسب‌سازی معابر و تحقق کسب درآمد پایدار در شهرداری تهران خواهد شد، ضمن اینکه می‌توان بعد نظارتی را نیز تقویت کرد تا برنامه، با کیفیت بالایی به اجرا درآید.

زهرا نژاد بهرام-عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه بر مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و نصب آسانسور در ایستگاه‌های فاقد آسانسور تأکید کرد و گفت: لازم است با هماهنگی فی مابین معاونت‌ها و واحدهای شهرداری تهران، پروژه‌های مناسب‌سازی و پروژه‌هایی با ماهیت مشابه از جمله پروژه‌های تحت عنوان خیابان کامل به طور جدی پیگیری شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30927
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن