گزارش

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite

اگر قصد خرید گوشی‌های میان‌رده شیائومی را داشته باشید، حتماً در نهایت در لیست خریدتان، گوشی‌های ردمی نوت 10 پرو و Mi 11 lite به چشم می‌خورند. این دو گوشی جزو برترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی هستند. در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت تخصصی آن‌ها را با هم مقایسه کنیم تا بتوانید انتخابی صحیح داشته باشید.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite از نظر ظاهری

از نظر ظاهری باید گفت که هر دو گوشی ابعاد نسبتاً یکسانی دارند؛ اما گوشی ردمی نوت 10 پرو حدود 50 گرم از گوشی می 11 لایت سبک‌تر است. این موضوع برای افرادی که در طول روز به مدت طولانی از گوشی موبایل خود استفاده می‌کنند، اهمیت بسیاری خواهد داشت. هر دو گوشی دارای رویه شیشه‌ای و پشت پلاستیکی هستند. در هر دو گوشی موبایل از گواهی IP53 استفاده شده است که مقاومت در برابر نفوذ گردوخاک و البته پاشش آب را نشان می‌دهد.

قاب پشتی Mi 11 لایت از جنس پلاستیک است و در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی به فروش می‌رسد که رنگ مشکی آن با پوشش براق مستعد جذب اثر انگشت بوده در حالی دو رنگ دیگر دارای پوشش مات و مقاوم در برابر جذب اثر انگشت هستند. ماژول دوربین نیز با طرحی جدید درون یک قاب مربعی شکل ظاهر شده که جلوه خاصی را در قاب پشتی به وجود آورده است.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite از نظر صفحه نمایشگر

از نظر ابعاد صفحه نمایشگر تفاوت چندانی بین ردمی نوت 10 پرو و می 11 لایت وجود ندارد. رزولوشن تصویر هر دو نیز 1080 در 2400 پیکسل است. هر دو مدل دارای نمایشگر AMOLED هستند و کیفیت بسیاری دارند. البته تفاوت جزئی در تراکم پیکسلی آن‌ها به چشم می‌خورد. در اصل تراکم پیکسلی ردمی نوت 10 حدود 7 واحد از گوشی شیائومی می ۱۱ لایت کمتر است. در هر دو گوشی نیز از کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده شده است که پوشش محافظت قدرتمندی محسوب می‌شود. تا به اینجای کار فقط از شباهت‌ها صحبت کردیم. حال نوبت به تفاوت اصلی این دو گوشی از نظر صفحه نمایشگر می‌رسد. گوشی ردمی نوت 10 پرو از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. در حالی که نهایت نرخ نوسازی گوشی می 11 لایت 90 هرتز است. این موضوع برای کسانی که علاقه شدیدی به بازی‌های پرهیجان و امروزی دارند بسیار مهم خواهد بود.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite از نظر پردازنده

پردازنده را می‌توان قلب اصلی گوشی موبایل دانست. در هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون استفاده شده است. جالب است بدانید حتی مدل پردازنده هر دو نیز 732G هشت نانومتری است. پس می‌توان گفت که هیچ تفاوتی بین این دو گوشی از نظر پردازنده وجود ندارد. هر دوی آن‌ها مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای Kyro 470 Gold هستند و حتی فرکانس پاسخ پردازنده هر دو نیز دقیقاً یکسان است. حتی وقتی صحبت از پردازنده گرافیکی به میان می‌آید نیز متوجه می‌شوید که هر دو مجهز به تراشه Adreno 618 هستند! پس می‌توان گفت که ردمی نوت 10 و Mi 11 Lite از نظر پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی عملکرد دقیقاً یکسانی دارند.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite از نظر حافظه

شباهات Redmi Note 10 pro و Mi 11 lite فقط به موارد بالا خلاصه نمی‌شود. بلکه هر دوی این دو گوشی در مدل‌های 64 و 127 گیگابایتی با حافظه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شوند. گران‌قیمت‌ترین و بهترین مدل هر دو نیز مدل 128 گیگابایتی با رم 8 گیگی است.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite از نظر دوربین

خب حالا بهتر است کمی به تفاوت اصلی بین این دو گوشی، یعنی تفاوت دوربین بپردازید. تا به اینجای کار هر دو گوشی پا به پای هم پیش می‌رفتند. حال نوبت به مزیت اصلی گوشی نوت 10 پرو شیائومی در مقایسه با Mi 11 Lite می‌رسد.

گوشی ردمی نوت 10 پرو مجهز به لنز واید 108 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8مگاپیکسلی، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. در حالی که در گوشی می 11 لایت از لنز واید 64 مگاپیکسلی، لنز اولترا 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی استفاده شده. قطعاً تفاوت عکاسی بین این دو گوشی برای کاربران محسوس خواهد بود البته از نظر کیفیت فیلم‌برداری هر دو مجهز به تکنولوژی فیلم‌برداری 4K هستند. دوربین سلفی هر دو نیز 16 مگاپیکسلی است و عملکرد یکسانی دارند.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو اولین گوشی شیائومی از همان ابتدا با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 راهی بازار شد. البته رابط کاربری MIUI 12 قبل از این گوشی منتشر شده بود و خیلی‌ها با آن کار کرده بودند. از طرف دیگر شیائومی اعلام کرده که این گوشی آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 را هم دریافت خواهد کرد. پس خیال‌تان راحت باشد که فعلا به‌روزرسانی جدید برای این گوشی دریافت خواهید کرد.

 مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite از نظر باتری

تفاوت بعدی بین شیائومی ردمی نوت 10 پرو و می 11 لایت در ظرفیت باتری تعریف می‌شود. گوشی ردمی نوت 10 مجهز به باتری 5020 ملی‌آمپری است. در حالی که در گوشی می 11 لایت از باتری 4250 میلی‌آمپری استفاده کرده‌اند. پس می‌توان گفت که گوشی ردمی نوت 10 از نظر باتری نیز مزیت بهتری به می 11 لایت دارد. هر دو از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

در نهایت باید گفت با توجه به آنکه این دو گوشی هر دو از نظر قیمتی در یک رنج قیمت قرار دارند، می‌توان گفت که شیائومی نوت 10 پرو برنده این رقابت است و کیفیت و عملکرد بهتری در مقایسه با می 11 لایت دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79230
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن