کارآفرینی

مقایسه حداقل دستمزد در کشورهای مختلف

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی به بررسی حداقل سطح دستمزد در کشورهای عضو این سازمان در سال ۲۰۲۱ پرداخته است.

به گزارش تفاهم آنلاین، طبق گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، لوکزامبورگ بالاترین سطح حداقل دستمزد را با ۱۳.۷۸ دلار در هر ساعت دارد و پس از آن به ترتیب، استرالیا با ۱۲.۱۴ دلار در هر ساعت، فرانسه با ۱۱.۶۶ دلار، نیوزلند با ۱۱.۲۰ دلار و آلمان با ۱۰.۸۷ دلار در هر ساعت قرار دارند.

طبق این گزارش، مکزیک نیز با حداقل سطح دستمزد ۱.۰۵ دلار در هر ساعت پایین ترین سطح دستمزد را دارد که پس از آن برزیل با ۲.۱۸ دلار در هر ساعت، شیلی با ۲.۲۵ دلار، روسیه با ۲.۲۷ دلار و کلمبیا با ۲.۶۶ دلار در هر ساعت در رده‌های بعدی قرار دارند.

گفتنی است که در گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، حداقل سطح دستمزد در ترکیه ۶.۰۵ دلار در هر ساعت، کره جنوبی ۶.۸۴ دلار، آمریکا ۷.۲۵ دلار، کانادا، ۹.۵۲ دلار و انگلیس ۱۰.۳۴ دلار در هر ساعت می‌باشد.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در سال ۱۹۶۱ با هدف تقویت رشد اقتصادی و از میان برداشتن موانع تجاری بین کشورهای توسعه یافته تشکیل شد و مقر آن در شهر پاریس فرانسه قرار دارد.

این سازمان هم‌اکنون دارای ۳۸ عضو و پنج همکار است. کشورهای عضو این سازمان شامل: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، کلمبیا، کاستاریکا، آمریکا و انگلیس است. همچنین کشورهای برزیل، چین، هند، اندونزی و آفریقای جنوبی شرکای این سازمان هستند.

منبع: ایسنا

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67830
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن