گزارش

مقایسه آزرا گرنجور با جنسیس

هیوندای یکی از شرکت‌های خودرو سازی است که در میان کمپانی‌های شناخته شده جهان قرار داشته و بسیار سرشناس است. خودروهای آزرا گرنجور و جنسیس دو محصولی هستند که این کمپانی به تولید آن‌ها پرداخته و هر ساله در حال ساخت نسل‌های جدیدی از آن‌ها است. هر کدام از این اتومبیل‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در مقایسه آزرا گرنجور با جنسیس، تا حد زیادی با مزایا و معایب‌شان آشنا می‌شوید. به دلیل محبوبیت خودروهای هیوندای است که این دو ماشین هم در ایران محبوبیت زیادی دارند و دیده می‌شود که افراد زیادی از نسل جدید آن‌ها استقبال می‌کنند.

شرکت هیوندای از سال 2013  به تولید خودرو جنسیس با حجم موتور بیشتر از 2.5  لیتر پرداخت. از آنجایی که استفاده از خودروهایی با این میزان از حجم موتور در ایران تحریم هستند، وارد شدن جنسیس در سال‌های بعدی به ایران ممنوع شد. آزرا گرنجور هم از آن نسل به بعد گران‌تر شده و به همین دلیل تقاضا خرید آن در ایران بسیار کاهش یافت. باید مدل‌های 2013  و 2012  این خودروها را بررسی و آنالیز کنیم.

مقایسه آزرا گرنجور و جنسیس

برای مقایسه آزرا گرنجور با جنسیس می‌توان آن‌ها را از ابعداد مختلفی مورد بررسی قرار داد. سیستم‌های موجود در خودروها، مصرف سوختشان، قوای محرکه، امکانات داخلی، امکانات رفاهی، مشخصات کلی خودرو و… نمونه‌هایی از مسائلی هستند که می‌توان، این دو خودرو را به نسبت این ملاک‌ها با یکدیگر سنجید.

  • امکانات داخلی

سنسور باران، ترمز دستی برقی، دما سنج، قطب نما، سانروف، گرم‌کن آینه کامپیوتر سفری، استارت بدون کلید از جمله امکاناتی هستند که در اغلب خودروها دیده می‌شوند. هر دو خودرو جنسیس و آزرا گرنجور از کامپیوتر سفری، دوربین دنده عقب و آینه الکتروکروماتیک  برخوردارند، اما گرم‌کن آینه، سانروف، ترمز دستی برقی و قطب نما در آن‌ها فعال نیست.

  • مصرف سوخت

در مقایسه آزرا گرنجور با جنسیس در مصرف سوختشان باید این میزان را در هر 100  کیلومتر بررسی کرد. ماشین جنسیس در هر 100  کیلومتر به 10.5  لیتر بنزین نیاز دارد. این در صورتی است که خودرو آزرا گرنجور برای طی کردن 100  کیلومتر به 9.6  لیتر بنزین نیازمند است.

  • سیستم‌های موجود در خودروها

این خودروها را می‌توان از نظر سیستم‌های انتقال قدرت، سیستم صوتی و تصویری و دیگر سیستم‌ها مقایسه کرد.  در سیستم صوتی خودرو جنسیس تعداد اسپیکر زیادی قرار دارد و این در صورتی است که برای آزرا هیچ تعدادی گزارش نشده است. هر دو خودرو دارای سیستم مسیریابی و نمایشگر مرکزی هستند. برای سیستم صوتی تصویری آزرا گرنجور، بلوتوث هم در نظر گرفته شده است. هیچ کدام از دو اتومبیل آزرا و جنسیس، از سیستم دیفرانسیل لغزش محدود برخوردار نیستند. محور محرک در آزرا در جلو و در جنسیس در پشت قرار دارد.

تعداد دنده‌های این دو ماشین 6  دنده بوده و جعبه دنده‌شان هم خودکار است. این مسائل، وجه مشترک این خودروها است.

ارزش خرید کدام خودرو بالاتر است؟

زمانی که به مقایسه آزرا گرنجور و جنسیس پرداختید، باید بفهمید که کدام خودرو برایتان محبوب‌تر است. همه چیز به خودتان بستگی دارد. اگر می‌خواهید که یک ماشین شیک، اسپرت، با میزان هزینه پایین، صفر کیلومتر و به روز داشته باشید که کم کارکرد است، به شما خودرو آزرا گرنجور توصیه می‌شود. معمولاً افرادی که از سن پایین‌تری برخوردار بوده و دوست دارند که پشت ماشین‌های اسپرت و خاص بنشینند، آزرا را انتخاب می‌کنند. اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که همیشه به دنبال بهترین و تجملاتی‌ترین چیزها بوده‌اید، بهتر است خودرو جنسیس را برگزینید.

زمانی که حرف از تجملاتی بودن به میان می‌آید، چیزهای بزرگ به ذهن افراد خطور می‌کند. در این بخش هم این موضوع صدق می‌کند که جنسیس از اندازه بزرگ و قدرت موتور بسیار بالایی برخوردار است. در نهایت این شما هستید که نشان می‌دهید کدام خودرو ارزش خریدن دارد! تمامی افراد سلیقه‌های گوناگونی دارند. در زمان خرید خودرو هم لازم است به این موضوع دقت شود.

مقایسه مشخصات فنی و ظاهری آزرا گرنجور با جنسیس

در مقایسه آزرا گرنجور با جنسیس لازم است که علاوه‌بر سیستم‌های داخلی، امکانات رفاهی، امکانات داخلی و مصرف سوخت آن‌ها، این خودروها را از نظر فنی و ظاهری هم قابل قیاس قرار دهید. هر چقدر هم که این دو خودرو از نظر مشخصات ظاهری و فنی‌شان با یکدیگر تفاوت داشته باشند، باز هم از تولیدات یک شرکت هستند. زمانی که ویژگی‌های جنسیس و آزرا را به صورت کامل مورد بررسی قرار ندهید، نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک با سلیقه شما همخوانی دارد.

اینکه در زمان خرید یک ماشین بخواهید فقط مشخصات ظاهری آن را در نظر بگیرید، کار بسیار اشتباهی است. ظرفیت باک بنزین، قدرت موتور خودرو، سرعت آن و دیگر مشخصات فنی هم در زمان خرید، حائز اهمیت هستند.

مشخصات فنی

مقایسه آزرا گرنجور و جنسیس زمانی برابر است که بتوان آن‌ها را در یک سطح قرار داد. سال ساخت هر دو خودرو آزرا و جنسیس باید در یک سال باشد. خودرو آزرا از یک موتور 2.4  لیتری برخوردار است که 24  سوپاپ و تعداد 6  سیلندری آن، توانسته قدرت این خودرو را تا حد زیادی بالا ببرید. گشتاور موتور این ماشین 304  نیوتون متر بوده و این در حالی است که نهایت سرعت این خودرو 235  اسب بخار است.

میزان سیلندر و سوپاپ خودرو جنسیس برابر با آزرا است. موتور این ماشین 2.7  لیتری بوده که به سرعت 290  اسب بخار حرکت می‌کند. گشتاور نیرو این موتور 235  نیوتون متر است.

مشخصات ظاهری

حالت کشیده و اسپرت آزرا باعث شده تا بسیار خاص به نظر برسد؛ این در صورتی است که معمولاً از خودرو جنسیس برای افراد سرشناس و بزرگ استفاده می‌شود. حالت چراغ‌های جلو در هر دو خودرو که کشیده هستند، باعث شده تا بسیار گیرا و جذاب به نظر برسند. از نظر ظاهری و کلاً بدنه، دو خودرو جنسیس و آزرا گرنجور در یک سطح قرار دارند.

 مقایسه لوازم و قطعات آزرا و جنسیس

نکته دیگر در مورد این دو خودرو پیدا کردن و خرید راحت تر قطعات و لوازم مصرفی است در مورد  لوازم یدکی آزرا  می توان گفت که این لوازم و قطعات را می توانید به راحتی در بازار لوازم یدکی خودرو بخرید ،در آنطرف اما در مورد قطعات به کار برده شده در جنسیس نیز می توان گفت که در این مورد لوازم این خودرو یکم سخت تر از آژرا پیدا می شود اما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر لوازم و قطعات مصرفی خودروی خود را پیدا کنید.

خرید لوزم یدکی از فروشگاه های معتبر

در اخر اما نکته ای دیری که در مورد لوازم یدکی این دو خودرو بهتر است درباره آن بدانیم این است که هر چند که در قسمت قبل اشاره کردیم که خرید لوازم یدکی جنسیس مقداری سخت تر از آزرا است اما درفروشگاه های معتبری مانند الماس پارت می توانید انواع لوازم یدکی خودروهای کره ای را به صورت اورجینال و با ضمانت و گارانتی تهیه کنید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=85850
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن