کارآفرینی

معاون وزیر کار: کرونا اهمیت مهارت را نشان داد

معاون وزیر کار با بیان اینکه شیوع کرونا، اهمیت مهارت آموزی را نشان داد، گفت: الزام به فراگیری مهارت یک ضرورت ملی است و باید در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه به این موضوع پرداخته شود.

بله گزارش تفاهم آنلاین به نقل از مهر، علی اوسط هاشمی درباره لزوم افزایش مهارت در بازار کار، اظهار داشت: با توجه به اینکه مهارت ضامن ماندگاری است از این رو امروزه مهارتی معنا دارد که بتواند تغییری را رقم بزند؛ تغییر به این معنا که هر نوع پدیده‌ای که به وجود آمد، فرد با تکیه بر قابلیت‌های خود و مهارت‌هایی که آموخته است، از عهده برون رفت از آن شرایط برآید.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: بروز کرونا، اهمیت مهارت را به خوبی نشان داد. وقتی رابطه مهارت با اشتغال به درستی تبیین شود، در شرایطی همچون شرایط کرونا شاهد نزول شدید اشتغال نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید در نظام آموزشی کشور، مهارت نیز آموزش داده شود، گفت: وقتی فردی مهارت داشته باشد به خوبی از فرصت‌ها استفاده می‌کند. مهارت به فرد یک موقعیت جهانی می‌دهد؛ هر کسی که دارای مهارت باشد جغرافیا برای او معنا ندارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید بدانیم که صرف ترویج و توزیع دانش کافی نیست. دانش عنصری برای کسب مهارت در کوتاه زمان است. کمتر می‌توانید سراغ داشته باشید جوان توانمندی که جویای کار است بیکار باشد؛ تفاوت مهارت و مدرک در همین است.

وی افزود: دیگر عصر آن گذشته که اگر سواد داشته باشید آینده تان نیک است بلکه اگر مهارت داشته باشید آینده نیکی خواهید داشت. سرعت تحولات و تغییرات در حوزه تکنولوژی به گونه‌ای جدی است که اگر در پی کسب مهارت آموزی به روز نباشیم، با ریزش نیروی کار مواجه خواهیم بود. تأسیس مراکز آموزشی در بنگاه‌های صنعتی، اهمیت آموزش ضمن خدمت را نشان می‌دهد.

هاشمی با بیان اینکه برای تأسیس آموزشگاه‌های جدید، به افرادی که شایستگی ایجاد آموزشگاه آزاد را دارند، مجوز خواهیم داد، گفت: الزام به فراگیری مهارت یک ضرورت ملی است و باید در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه به این موضوع پرداخته شود. باید در برنامه هفتم جهش تولید با جهش مهارت همخوانی داشته باشد. برای دستیابی بنگاه‌ها به پویایی و بالندگی باید مهارت آموزی رونق یابد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: لازمه توسعه پایدار، انسان توانمند است. مدرک نباید آرزوی افراد باشد. والدین باید فرزندان خود را به کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه ای بفرستند. اگر به دنبال کاهش بیکاری و دستیابی به اشتغال زایی پایدار هستیم، باید سهم مهارت را در نظام آموزشی جدی بگیریم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36374
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن