کارآفرینی

معاون وزیر کار خبر داد: تدوین ۲ هزار استاندارد مهارتی در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از آذرسال گذشته تا دهه فجر امسال ۲ هزار استاندارد مهارتی در کشور در نظر گرفته شده‌است که بخش قابل توجهی ازاین استانداردهای مهارتی مربوط به استان بوشهر و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی اوسط‌هاشمی در سفر به عسلویه و نشست با مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در هر استاندارد مهارتی ۴۰ حرفه و شغل و شایستگی مهارتی در نظر گرفته شده‌ است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایران از جمله کشورهای برخوردار از نظر منابع انرژی در دنیا به شمار می‌رود، باید در بخش نیرو و سرمایه انسانی ماهر نیز جزو کشورهای برتر باشد که در این ارتباط باید نسبت به تربیت نیروی انسانی در صنعت انرژی کشور توجه ویژه کرد.

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور تصریح کرد: امروز عسلویه و پارس جنوبی به عنوان غرور ملی هر ایرانی به شمار می‌رود و باید توسعه همه جانبه، پایدار و متوزان را در این منطقه در نظر گرفت و تنها در این صورت می‌توان ادعا کرد که عسلویه پایتخت انرژی کشور است.

وی گفت: عسلویه به واسطه پتانسیل و ظرفیتی که دارد باید از نظر مهارتی نقش ‌هاب انرژی منطقه‌ای را از نظر تربیت نیروی انسانی داشته باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48726
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن