کارآفرینی

معاون وزیر کار: ارائه تسهیلات به افراد دارای مهارت باعث اشتغال‌زایی می‌شود

تفاهم – گروه کارآفرینی: معاون وزیر کار گفت: ارائه تسهیلات به افراد دارای مهارت‌، بهترین فرصت در راستای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در کشور است.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی اوسط‌هاشمی در دیدار با ماموستا فائق رستمی-امام جمعه سنندج، بیان کرد: تنها راه کاهش بیکاری و افزایش اشتغال توجه به مهارت‌آموزی، توانمندی فردی و تقویت ارزش‌هایی است که با خلق کار مهارت را ترویج کند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب تاکید بر کسب دانش بوده و در این مسیر کسب مدرک هم رقابتی شد و هرکس خود را موظف به رسیدن به مدارج دانشگاهی می‌دانست تا در جامعه موقعیتی به دست آورد.

اوسط‌هاشمی با اشاره به اینکه میل به کار یدی و کارگاهی و تولیدی را تقویت نکردیم، افزود: یکی از کاستی‌ها و عدم ترویج مهارت‌آموزی بوده و نیاز امروز برای برون‌رفت از بیکاری که همه هم بر دولت متمرکز شده است همین مهارت‌آموزی است.

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: محصول این نگاه و عدم توجه به مهارت‌آموزی، موجب شده امروز با بیشترین بیکار فارغ‌التحصیل دانشگاهی مواجه شویم.

وی بیان کرد: در سفرهای استانی مستمر تلاش کرده‌ایم، ارتباط با گروه‌های مرجع و کسانی که بر جامعه تاثیر دارند را برای تقویت نگاه جامعه به کار و بهره جستن از پتانسیل فردی و استعداد برای کسب فرصت‌های تاثیرگذار بهره بگیریم.

اوسط‌هاشمی گفت: بیش از ۶٠٠ مرکز و بیش از ۵۴۰۰ کارگاه در کشور داریم که در خدمت جامعه جویای کار است و به همین دلیل یکی از اولویت‌های ما تقویت مهارت آموزی در سراسر کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت ترغیب جامعه به مهارت‌آموزی و اجماع گروه‌های مرجع، اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی کنیم در ۱۰ سال آینده به چه مشاغل و مهارت‌هایی نیاز داریم و از حداقل منابع حداکثر فرصت را ببریم.

وی اضافه کرد: با تعامل با بزرگان کشور در تلاش هستیم تا ارزش مدرک مهارت را با مدارک دیگر همسان‌سازی کنیم و در این مسیر نیاز است مورد حمایت جدی مسئولان استانی قرار گرفته شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما این است که به هر فرد بدون مهارت تسهیلات داده نشود، بلکه به کسی که بتواند با پشتوانه مهارت اشتغال‌زایی کند این تسهیلات تعلق گیرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42604
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن