گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان: در مکان های شلوغ ۲ ماسک بزنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر استفاده از دو ماسک در مکان‌های شلوغ و پرتجمع تاکید کرد و گفت: ماسک‌های استفاده شده را در داخل یک کیسه جداگانه با زباله ها همراه کنید تا در سطح جامعه پخش نشوند

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در گیلان بستری شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار کرونایی بستری در سطح بیمارستان‌های استان داریم و حال ۷۰ نفر وخیم است.

وی با اشاره به نقش استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا اضافه کرد: ماسک های معمولی سه یا چهار لایه بین چهار تا شش ساعت و قبل از خیس شدن، موثر هستند و بلافاصله بعد از این مدت باید تعویض شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ماسک‌های استفاده شده باید به شیوه بهداشتی دور انداخته شوند، خاطرنشان کرد: ماسک های استفاده شده را در داخل یک کیسه جداگانه با زباله ها همراه کنید تا در سطح جامعه پخش نشوند و آلودگی را انتقال ندهند.

حیدرزاه با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک هم توسط افراد بیمار و هم افراد سالم، گفت: اگر دو فرد با هم در تماس باشند و فرد بیمار ناقل ماسک نزده و فرد سالم ماسک زده باشد، فرد سالم تا ۳۰ درصد از ابتلا به کرونا در امان است.

وی ادامه داد: اگر فرد سالم ماسک نزده و فرد بیمار ماسک زده باشد، فرد سالم تا ۷۰ درصد از بیماری مصون است.

معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اگر هر دو فرد بیمار و سالم ماسک زده باشد، فرد سالم بالای ۹۰ درصد از انتقال بیماری مصونیت دارد، عنوان کرد: استفاده درست از ماسک شرط مهمی در پیشگیری از کروناست.

حیدرزاده از مردم خواست در مکان های شلوغ و پرتجمع از دو ماسک روی هم استفاده کنند و یادآور شد: اگر مجبور به حضور در مکان هایی شدید که تجمع زیاد است، حتما دو ماسک بزنید و سپس تعویض کنید؛ البته ماسک های سه لایه را نباید چند بار استفاده کرد و به صورت روزانه بعد از چهار تا شش ساعت حتما تعویض کنید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63441
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن