کارآفرینی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: توسعه یک امر درون‌زاست

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه یک امر درون‌زا است، اظهار کرد: همه باید دست به دست هم داده و خواستار توسعه باشند، نخبگان باید امورات را در دست گرفته و چشم به راه کمک دولت نباشند، بلکه دولت و مسئولان ابزاری برای پیشرفت تلقی می‌شوند.

به گزارش تفاهم آنلاین، سورنا ستاری در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولیدآذربایجان غربی با تأکید بر اینکه پیشرفت و توسعه با نوآوری، ایده و خلاقیت میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از توان بخش خصوصی بر پایه نیروی انسانی خلاق در این راستا نیز استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اینکه پول حلال مشکلات نیست و دانشگاه و آموزش نقش اساسی در پیشرفت و توسعه کشورها و جوامع دارند، گفت: آذربایجان غربی از نظر هیئت علمی با بیش از ۲ هزار نفر و یکصد هزار نفر دانشجو در این مهم می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاری در بخش آموزش می‌توان تأثیر مثبتی در اقتصاد ایجاد کرد، یادآور شد: اگر سرمایه‌گذاری در این بخش تأثیری در اقتصاد و معیشت مردم نداشته باشد مطمئناً در آموزش مشکل وجود دارد.

ستاری با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید از پول دولت فاصله گرفته تا پیشرفت روزافزون داشته باشند، ابراز کرد: دانشگاه زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که درصدی از درآمد خود را از طریق فروش محصولات و تولیدات شرکت و صنعت خود کسب کند.

وی عنوان کرد: اگر به دنبال تولید محصول و خدمات در بخش سرمایه‌گذاری هستیم بایستی بخش خصوصی در این مهم ورود کند، بنابراین نتیجه‌ای که در تحقیقات بخش خصوصی به دست می‌آید قابل قیاس با تحقیقات دولتی نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند، ابراز داشت: امروز ارزش این شرکت‌ها در تابلوی بورس رقم ۲۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که نشان از تحول ایجاد شده در بخش اقتصاد دانش بنیان است.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای توسعه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان وابسته به تفکر جوانانی است که در حال رشد هستند. فرهنگ‌سازی در این مهم نگاه به آینده فرزندانمان را تغییر خواهد داد تا بتوانند کارآفرینی کنند.

ستاری با بیان اینکه در بخش آموزش مشکلاتی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: بودجه کشور بر اساس سه پایه آموزش، دفاع و بهداشت استوار است و باقیمانده بخش‌ها کمتر از ۱۵ درصد بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44102
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن