اجتماعی

معاون سازمان راهداری: کرونا باعث صفر شدن جابجایی‌ها در برخی روزها شد

معاون سازمان راهداری گفت:‌ در چند ماه گذشته سخت‌ترین شرایط را در حوزه حمل و نقل داشتیم، امسال در برخی از روزها جابجایی تقریباً صفر شده بود اما همکاران بنده با احساس وظیفه، نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری در مراسم تجلیل از رانندگانی که در 2 سال گذشته مرتکب تخلف و حادثه‌ای نشده‌اند، گفت: در دو دهه گذشته، با سیر روند تغییرات و رسیدن به مقطع کنونی، می‌توان گفت، حمل و نقل ما نه تنها نمره قبولی دریافت کرده بلکه کارهای بسزایی انجام داده است.

وی تصریح کرد: در چند ماه گذشته سخت‌ترین شرایط را در حوزه حمل و نقل داشتیم، امسال در برخی از روزها جابجایی تقریباً صفر شده بود اما همکاران بنده با احساس وظیفه، نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش اصلی رانندگان در حمل و نقل جاده‌ای، بیان کرد: امروز از بین 600 هزار نفر (راننده)، به جمعی رسیدیم که در دو سال تخلف و تصادفی نداشتند و از آنها به عنوان راننده حرفه‌ای یاد می‌کنیم، این رانندگان وقار را در خود پرورش دادند، آنها نه تنها به ایمنی بلکه به جریان ترافیک در شبکه راه‌ها کمک می‌کند.

قربانی با اشاره با یکی از مهمترین چالشهای کشورهای امریکایی و اروپایی برای پیدا کردن رانندگان حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: ما نیز وظیفه داریم قدر تک تک سرمایه‌هایمان را بدانیم و این امانت‌داری را داشته باشیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری عنوان کرد: در یک سال گذشته فقط در عرصه کالا، در قالب 22 کمیته راهبردی با حصور اصناف این حوزه، به دغدغه‌های آنها پرداختیم.

سردار تیمور حسینی نیز اظهار کرد: در برنامه امروز یک جامعه کوچکی از کل انتخاب شدند و افراد نمونه ترافیکی در کشور قابل توجه هستند و باید از پتانسیل این افراد استفاده کرد.

جانشین رئیس پلیس راهور تصریح کرد: ایمنی تردد و حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی چه در حوزه بار و چه در حوزه مسافر برای مهم است، شرایط ما از کشورهای اروپایی و کشورهایی که حمل و نقل هوایی، دریای و ریلی قوی دارند، متفاوت است زیرا عمده حمل و نقل به صورت زمینی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از این موضوع که بیماری کرونا، حمل و نقل و هزینه‌کرد افرادی که از این ناوگان ارتزاق می‌کنند را تحت تاثیر قرار داده و از این موضوع بسیار ناراحت هستم، گفت: ما وظیفه داریم از سرمایه‌های ملی صیانت کنیم.

این مقام انتظامی متذکر شد: من همیشه می‌گویم و می‌پذیریم که در کار ایراد زیادی داریم ولی مدعی هستیم که با تمام توان کار کنیم و سعی داریم که کم‌فروشی نکنیم و به اندازه تکلیف ادای دین کنیم.

کاهش 6 درصدی تخلفات رانندگی در مسیرهای برون‌شهری

سردار تیمور حسینی صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی (رانندگان حمل و نقل، بار و مسافر)، با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی بهانه‌ای برای نزدیک کردن ارتبطمان با برخی از گروه‌های هدف است، اظهار کرد: تجلیل از رانندگان نمونه یکی از برنامه‌هایی است که معمولاً هرساله با حساسیت هرچه تمام‌تر سعی می‌کنیم آن را اجرا کنیم.

جانشین رئیس پلیس راهور تصریح کرد: در این راستا بررسی‌های خود را انجام دادیم و از رانندگانی نمونه بخش عمومی حمل بار و مسافر که در طول دو سال گذشته، نه مرکتب تخلف و نه حادثه شده باشند را انتخاب کردیم؛ تعدادی از آنها در این مراسم و تعدادی در استانها مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: البته رانندگانی وجود دارند که سالهای سال مرتکب تخلف و حادثه نشدند، به طور مثال فردی وجود دارد که در طول بیش از 30 سال فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان راننده بخش مسافر هیچ تخلف و تصادفی نداشت که از وی در سال گذشته تجلیل شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد تخلفات ثبت شده در مسیرهای برون‌شهری در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته حدود 6 درصد کاهش داشته که البته بخشی از آن ناشی از کاهش ترددها و بخشی از آن به دلیل رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان است.

حسینی، وقوع کل تصادفات و جان‌باختگان در مسیرهای برون‌شهری را نیز در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی عنوان کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50845
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن