خراسان جنوبی

حفظ مدیر جهادی؛ مطالبه مردم خراسان جنوبی

توسعه همه جانبه مناطق محروم به ویژه استان خراسان جنوبی از برنامه های اولویت دار دولت دوازدم بوده بطوری که از شروع به کار ریاست جمهوری اقای روحانی و با انتصاب سه استاندار (رشید، پرویزی و مروج الشریعه ) گام هایی در این راستا برداشته شد که تا حدودی به توسعه استان خراسان جنوبی کمک کرد ولی انتظارات و رضایت مردم براورده نشد.

رضا بهنام – خراسان جنوبی – به گزارش تفاهم آنلاین، در 11 آذر 97 و با رای هیات دولت، شخصی سکاندار پست استاندار خراسان جنوبی شد که تمام گمانه زنی ها و ساختارهای موجود را بهم زد. محمد صادق معتمیان که به دلیل نبود پرواز به صورت زمینی از مشهد به بیرجند آمده بود در آیین تکریم و معارفه از پتانسیل ها و نقاط قوت استان گفت. مطالبی که تا همان روز هیچ کدام از مدیران و شرکت کنندگان در جلسه اصلا به آن فکر هم نمیکردند.
گویا معتمدیان فرزند همین خطه و عاشق خدمت به این مردمان بود. از همان روز نخست واژه کمتر برخوردار از کمک های ملی و دولتی را جایگزین واژه استان محروم کرد و به مدیران پشت میز نشین استان فهماند خدمت به این مردم در کار جهادی و میدانی است نه نشستن پشت میز و منتظر کمک بودن.
در 14 سفر رسمی، در تمام شهرستان ها و شهرها و ده کوره های استان حتی با 2 نفر جمعیت حاضر شد و پای درد و دل مردم قانع و ولایی نشست و ثمره آن 585 مصوبه بود که تا به امروز بالای 95 درصد آنها به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
او با سفر به دورترین نقاط شهرستان نهبندان، مناطق مرزی و روستاهای دور افتاده توانست توجه تمامی وزرا و مسوولین کشوری را به پتانسیل های بالقوه این استان جلب کند.
سرباز ولایی نظام مانند ارتش یک نفره بار توسعه استان را به دوش گرفت و به اعداد و ارقام کم قانع نبود و با تمرکز بر ظرفیت های کشاورزی ، مرز و معادن استان پای معاون اول رییس جمهور و تمامی وزرا را به استان باز کرد.
تدوین سند توسعه استان ، تدوین سند سازگاری با کم آبی ، احداث 10 هزار مسکن برای محرومین ، ابر پروژه راه آهن که تبدیل به ارزوی محال شده بود برای مردم این استان ، پروژه هاب منظقه ای شتر ، نهضت گلخانه ای ، دوبانده کردن اکثر کریدورهای استان ، امضای چندین تفاهم نامه در روز ملی روستا و عشایر با حضور معاون اول رییس جمهور ، امضای چندین سند همکاری بین دستگاهی ، برقرار کردن واریز نقدی عواید حاصل از فروش سوخت به حساب 69 سرپرست خانوار روستاهای مرزی استان ، نهضت آبرسانی روستایی ، نهضت روشنایی و … این استان را به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کرد به طوری که در چهار دوره متوالی استان خراسان جنوبی در بحث اشتغال پایین ترین نرخ بیکاری را در کشور کسب نمود.
یکی از گلایه های مردم که از دیرباز مطرح بوده عدم حضور مسوولین کشوری بصورت مداوم در استان بود که در این خصوص با سفرهای مکرر معتمدیان به مرکز و ترسیم و تفهیم شرایط ویژه استان به پایتخت نشینان در دو سال اخیر از معاون اول رییس جمهور ، رییس سازمان برنامه و بودجه و تمامی وزرا و روسای سازمان های مختلف (اکثر انها چندین نوبت به استان سفر کردند) گرفته تا ریاست قوه قضاییه و رییس دیوان عالی کشور که در این مدت به استان سفر کردند و به ظرفیت های استان پی بردند همه و همه برنامه های محمد صادق معتمدیان بود برای ریل گزاری توسعه استان کمتر برخوردار خراسان جنوبی که بارقه امید را در دل تک تک مردم این سرزمین روشن کرد.
ولی گویا زمان شادی و امید در دولت تدبیر و امید کوتاه است به طوری که اکنون استان در شوک انتقال استاندار مردمی و جهادی خود به استان دیگری فرو رفته .
در این وانفسای دولت دوازدهم ناامید کردن مردم ضربه ای سنگین به نظام و دولت و هزینه بر خواهد بود. اکنون که باید استاندار پروژه ها و برنامه هایی که اجرایی کرده را به اتمام برساند تغییر مدیریت عالی استان باعث متوقف شدن قطار توسعه استان می شود.
خبر رفتن استاندار با واکنش و مخالفت جامعه اصناف ، شورای شهر ، سرمایه گذاران ، کارافرینان ، نخبگان و اقشار مختلف مردم مواجه شد بطوری که با تجمع در محل استانداری و صدور بیانه ای از رییس جمهور و هیات دولت درخواست لغو انتقال و ماندن محمد صادق معتمدیان در استان را مطرح کردند.
ناصر خوش خبر-معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استاندار در جمع حامیان استاندار و معترضین به جا به جایی گفت : هم اکنون استاندار در تهران پیگیر مطالبات استان است و تا اخرین ساعاتی که هیات دولت تصمیم به جا به جایی بگیرد دست از خدمت به مردم این استان بر نمیدارد و دلبستگی به مردم خراسان جنوبی او را در تلاش برای توسعه استان مصمم تر می کند.
وی با بیان اینکه تقاضای مردم استان برای ماندن استاندار را به وزارت کشور منتقل می کنیم افزود: استاندار خود را سرباز نظام و ولایت می داند و خدمت به مردم خراسان جنوبی را با عشق و دلبستگی پذیرفته است.
در پایان سخنی با رییس جمهور و وزیر کشور؛ حال که به انتهای خدمت دولت تدبیر و امید نزدیک می شویم اینگونه تغییرات مدیریتی برای منافع استان و کشور هزینه سنگینی دارد و نباید با نگاه ناعادلانه تصمیمی گرفته شود که باعث سواستفاده دشمنان و بدخواهان نظام و آسیب گردد.
قطار توسعه استان با معتمدیان ریل گزاری شده بگذارید این قطار به مقصد برسد و برکات به ثمر نشستن پروژه های عمرانی و توسعه ای باقیات الصالحاتی از دولت تدبیر و امید بر جای بگذارد.

گزارش از: رضا بهنام

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36593
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن