صنعت-معدن-تجارت

راه اندازی ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات تولیدی‌ها

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: تاکنون ۳۰ مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری در ۳۰ استان کشور راه اندازی شده است و برای آخرین استان هم، شنبه، افتتاح می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، بابک دین پرست با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: نمایندگان دستگاه‌های متولی از ساعت ۸ تا ۲۰ در این مراکز حضور دارند و پاسخگوی مشکلات واحد‌های تولیدی هستند. وی درباره تملک زمین‌ها و املاک واحد‌های تولیدی‌ها توسط بانک‌ها هم گفت: در دو سال گذشته، چند دستور از رئیس جمهور و معاون اول گرفتیم تا این واحد‌های تولیدی به چرخه تولید برگردد و در جلسه هفته گذشته ستاد اصلی تسهیل و رفع موانع تولید، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی حضور داشتند.

دین پرست ادامه داد: بر اساس آخرین آمار‌ها ۱۷۱۸ واحد تولیدی تحت تملک داریم که مقرر شد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در مدت یک هفته، آخرین وضع این واحد‌ها را به ستاد اعلام کنند و ساز و کار ویژه‌ای برای برگشتن این واحد‌ها به چرخه تولید پیش بینی شود.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه نباید تملک واحد‌های تولیدی منجر به تعطیلی آن‌ها شود گفت: در آن جلسه مصوب کردیم بخشنامه‌ای از طرف وی داشته باشیم تا هر بانکی که از این دستور، تخلف کرد پیگیری و معرفی شود.

دین پرست افزود: تا چند روز دیگر مرکز ویژه‌ای هم در شهر تهران راه اندازی می‌شود تا بر عملکرد مراکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی در سراسر کشور نظارت کند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، نرم افزار و سامانه‌ای را پیش بینی کرده است که قابلیت رصد و پیگیری اقدامات این مراکز را دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=52419
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن