اقتصادی

مشاور وزیر جهادکشاورزی: شهرک استارت آپی حوزه کشاورزی راه اندازی می شود

مشاور وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر ضرورت ایجاد نوآفرینی در بخش کشاورزی گفت: شهرک استارت آپی حوزه کشاورزی با هدف ایجاد نوآفرینی راه اندازی می شود.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از مهر، سید علی مختاری مدیر پروژه کسب‌وکارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی امروز در رویداد جذب سرمایه در حوزه کشاورزی که به صورت انلاین در محل صندوق نواوری و شکوفایی برگزار شد، عنوان کرد: کشاورزی در دنیا، آخرین بخش اکوسیستم نوآفرینی محسوب می شود اما در وزارت جهاد کشاورزی دوسالی است که پروژه راه اندازی کسب و کارهای نوپا شروع به کار کرده و مستقیما زیر نظر وزیر فعالیت می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه توجه ویژه ای به حوزه نوآفرینی بخش کشاورزی داشته است، بیان کرد: در برنامه های جدید وزیر جهادکشاورزی تحول گسترده ای در اکوسیستم نواوری کشاورزی پیش بینی شده به طوریکه راه اندازی شهرک استارت اپ های کشاورزی در کشور یکی از این برنامه ریزی هاست.

وی اظهار کرد: مسئله ما در گسترش فناوری کشاورزی، وجود سرمایه گذار است؛ سرمایه گذاری که پول هوشمند داشته باشد و بداند که چه کاری می تواند انجام دهد.

وی با اشاره به یکی دیگر از فعالیت های جهادکشاورزی در زمینه نوآفرینی در این حوزه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرکز نوآوری کشاورزی را با سرمایه گذاری خصوصی در کرج ایجاد کردیم که توسط یک شرکت ایرانی -المانی راه اندازی شده؛ این بدان معناست که بودجه هایی که قرار بود در اروپا خرج شود در کشور صرف توسعه نوآوری کشاورزی می شود.

مختاری با تاکید بر اینکه برای اجرای این برنامه ها کمتر نیاز به مکاتبه وجود دارد و به صورت خودکار انجام می شوند، عنوان کرد: این نشان دهنده بلوغ اکوسیستم نوآوری است و در شبکه سازی خودش به موفقیت نزدیک می شود؛ در این شبکه طوری ورود پیدا کردیم که اکنون یک بازیگر موثر هستیم.

وی افزود: برنامه های ما در حوزه توسعه کسب و کارهای نو و توسعه نوآفرینی در وزارت کشاورزی محورهایی دارد که فرهنگ سازی، توانمند سازی، تسهیل گری و نهادسازی ۴ محور اساسی این برنامه هاست.

وی درخصوص فرهنگ سازی گفت: تاکنون ۲۲۰۰ نفر- ساعت آموزش برای مدیران در حوزه نوافرینی کشاورزی داشتیم که این مربوط به بخش فرهنگسازی در وزارت جهادکشاورزی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی با اشاره به توانمندسازی گفت: ما در جهاد کشاورزی برنامه هایی برای توانمندسازی برای جوانان روستایی، بهره برداران و کشاورزان آینده داریم که همواره مورد پیگیری قرار می گیرند.

مختاری در خصوص تسهیل گری گفت: تبدیل فضاهای مازاد در جهاد کشاورزی به فضاهای نوآوری از دیگر اقدامات ما به شمار می رود؛ تاکنون در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرج این اتفاق افتاده و نتایج خوبی هم از آن گرفتیم.

به گفته وی، در بحث نهادسازی، ایجاد انجمن صنفی استارت اپی در بخش کشاورزی را داشتیم که در آخر مرداد افتتاح می شود؛ این انجمن وظیفه پایش اکوسیستم نواوری در حوزه جهاد را بر عهده دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39375
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن