گزارش

حمایت و مشارکت در فعالسازی مجدد شرکت هپکو

معاون وزیر و رئیس هیات عامل  ایدرو از  حمایت و مشارکت سازمان گسترش در فعال سازی مجدد شرکت تولید تجهیزات سنگین ( هپکو) خبر داد .

محسن صالحی نیا با اشاره به درخواست  سال گذشته  نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر صمت  گفت :  ایدرو به عنوان متولی پیشبرد  فعال سازی مجدد هپکو تعیین شده است .

صالحی نیا افزود: ارجاع سفارش های  جدید ساخت ماشین‌آلات معدنی به این شرکت  و ساماندهی نحوه واردات انواع ماشین آلات معدنی به کشور  و بهره گیری از این فرصت جهت فعال سازی  ظرفیت‌های ساخت و ارائه خدمات توسط هپکو  از سوی این سازمان  پیگیری و محقق شده است.

به گفته رئیس ایدرو ، پیگیری برای تامین و ارائه ضمانتنامه به مشتریان و اخذ تسهیلات از سیستم بانکی برای تدارک قطعات منفصله خارجی و مواد خام داخلی جهت تولید و دستیابی به هدف فروش حدود ۵۰۰ دستگاه انواع محصولات معدنی برای سال ۱۴۰۰ اقدام دیگر ایدرو برای حمایت و فعال سازی شرکت هپکو بوده است .

وی افزود : این اقدامات منجر به  انعقاد قرارداد  فروش ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات معدنی و راهسازی از جمله عقد قرارداد ساخت گریدر با سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ، دامپتراک و تراک معدنی برای معادن بزرگ کشور  همچنین  تولید اولین سری بیل های هیدرولیکی ۲۲ تنی در هپکو شده است .

شرکت هپکو  به دلیل پاره ای  از مشکلات نظیر مدیریت ناکارامد ، تحریم های بین المللی  ، عدم حمایت  کافی از تولیدات داخلی و واگذاری نامناسب  به بخش خصوصی در سال های گذشته با مشکلات عدیده ای همچون کاهش تولید و حذف این برند از بازار ماشین آلات راهسازی و معدنی  مواجه شده بود .

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=76506
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن