سیاسی

قالیباف: رهبری صحنه‌گردان مشارکت بالای مردم در انتخابات بودند

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم ایران یه خاطر مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بر بکارگیری «تمام ظرفیت و توان مجلس جهت ایجاد کمال همدلی، همکاری همه‌جانبه و هم‌افزایی با دولت منتخب مردم» تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک به مناسبت میلاد امام هشتم شیعیان (ع) اظهار کرد: این روزها اتفاق مهمی در تاریخ کشور رقم خورد و به لطف الهی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب یک بار دیگر مردم نجیب و دوست داشتنی ایران، خلاف تصورات اولیه، حماسه‌ای بس بزرگ آفریدند و علی رغم نگرانی‌ها از شیوع بیماری کرونا و با وجود دلخوری‌های فراوان از شرایط اقتصادی و گرانی‌های لجام گسیخته و ناکارآمدی‌ها پای صندوق‌های رأی آمدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی مشارکت بالای مردم در انتخابات اخیر را «پشتوانه‌ مردم برای اقتدار نظام» نامید و گفت: این وضعیت باعث سرافرازی ایران عزیز و حفظ امنیت و وحدت ملی و جلوگیری از آسیب دشمنان این مرز و بوم شدند. باید با همه وجود شاکر این عنایت الهی و قدردان چنین رهبری حکیم بود و به فهم و درک سیاسی بالای چنین مردمی افتخار کرد و در برابر این نجابت و مسئولیت پذیری ملی، احساس تکلیفی صدچندان کرد.

قالیباف ضمن تشکر از مشارکت بالای مردم ایران خطاب به مردم تأکید کرد: شما با حضور خود همه ما مسئولان را مدیون همراهی و حمایت خود کردید. ما به شما تعهد می‌دهیم با پایان موسم انتخابات پیگیری مشکلات شما را به فراموشی نسپاریم و هیچ روزی را بدون تلاش برای ایجاد آسایش و آرامش برای شما به پایان نرسانیم و هیچ شبی را بدون داشتن دغدغه زندگی شما سپری نکنیم.

وی افزود: همچنین ضروری است از نخبگان سیاسی و آن دسته از فعالان سیاسی که نسبت به صحنه انتخابات منتقد بودند اما حاشیه‌نشینی و فرصت طلبی‌ پیش نگرفتند و مردم را به مشارکت دعوت کردند، تشکر ویژه کرد. حقیقتا آنها در پیشگاه الهی، مردم و تاریخ کشورمان روسفید هستند. اجر این بصیرت و وظیفه‌شناسی آنها نزد خداوند متعال محفوظ است.

رییس مجلس ادامه داد: بابت وجود رهبری حکیم و فرزانه سجده شکر به جا آوریم که در یکی از مهم‌ترین انتخابات‌ جمهوری اسلای ایران، ضمن تأکید بر میدان دادن به ساختارهای قانونی کشور، صحنه گردان مشارکت بالای مردم در انتخابات بودند. از درگاه خداوند منان عزت، سلامتی و طول عمر بابرکت برای این نعمت بی‌بدیل مسئلت داریم.

قالیباف تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن حفظ استقلال قوا و انجام وظایف قانونی تمام ظرفیت و توان خود را جهت ایجاد کمال همدلی و همکاری همه‌جانبه و هم‌افزایی با دولت منتخب ملت را به میدان خواهد آورد تا ان شاءالله با کارآمدی نتایج ملموس و موثر در رفع مشکلات زندگی مردم حاصل شود و مردم بتوانند طعم شیرین خدمت رسانی نیروهای انقلابی را بچشند.

قالیباف همچنین با اشاره به انتخاب اعضاهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: این افراد نقش ملموسی در خدمات دهی به مردم خواهند داشت. ضمن تبریک به همه منتخبین شوراهای شهر و روستا از همه آنها می خواهم که با انتخاب شهرداران و دهیاران قوی و پرهیز از هرگونه حواشی اقتصادی – سیاسی و با تمرکز بر خدمت‌رسانی خالصانه به مردم دوران جدیدی از مدیریت محلی را در کشور رقم بزنند.

قالیباف همچنین ضمن تبریک به منتخبین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اظهار کرد: همکاران جدید ما در مجلس، هم‌سنگران در جبهه جهاد و کارآمدی هستند. پیشاپیش حضورشان را خوش‌آمد می‌گوییم.

رییس مجلس ادامه داد: با اشاره به بیانات رهبری در مورد نمایندگان انقلابی، پرتلاش و پرتوان مجلس یازدهم، تأکید می‌کنم برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن ‌مطالبات حضرت ایشان از سوی نمایندگان صورت گرفته است و موضوعات مربوط به مراقبت فردی و جمعی جهت اجتناب از آسیب‌های مجلس و ایجاد بستر لازم برای زیست مومنانه نمایندگان انقلابی در گفتار و عمل در دوره نمایندگی، رعایت اولویت تقنینی کشور، کیفی‌کردن قوانین، حل معضل تراکم قوانین و در بین مردم بودن در دستورکار مجلس قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان نطقش ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملکرد مجلس یازدهم گفت: ان شاءالله کارنامه قابل قبولی ارائه کنیم و برخی مطالبات چندین ساله رهبری را به سرانجام برسانیم. ان شاءالله همه ما در مجلس بتوانیم با عقلانیت انقلابی و تلاشی مضاعف، دولت جدید و مدیریت‌های محلی و شهری جدید، روحی تازه به ساختار مدیریتی کشور بدمیم و مردم را به داشتن یک زندگی خوب توام با آسایش و آرامش امیدوارم کنیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71996
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن