ویژه خبریگزارش

مروری بر فروش خودرو در کشورهای اروپایی

بررسی بازار فروش خودرو در کشورهای اروپایی نشان می دهد که در بیشتر کشورها بازار فروش خودرو روند رو به رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت best selling cars، می‌توان دریافت که در بیشتر کشورهای اروپایی بازار فروش خودرو روندی رو به رشد و صعودی را در سال ۲۰۱۹ میلادی تجربه کرده و تنها برخی کشورها همچون اتریش، جمهوری چک، قبرس، اسپانیا، پرتغال، فنلاند و ایرلند با روندی کاهشی روبه رو بوده اند.

اتریش در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۲۹ هزار و ۳۶۳ دستگاه خودرو فروخته و با ۳.۴ درصد کاهش نسبت به میزان فروش در سال ۲۰۱۸ میلادی که ۳۴۱ هزار و ۶۸ دستگاه بود، یکی از کشورهای اروپایی است که در فهرست نزولی قرار گرفته است.

بلژیک با ۰.۱ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۸، ۵۵۰ هزار و ۳ دستگاه در سال ۲۰۱۹ به فروش رسانده است.

۳۵ هزار و ۳۷۱ دستگاه خودرو نیز در بازار بلغارستان در سال گذشته به فروش رفته که در مقایسه با سال قبل از آن که معادل  ۳۴ هزار و ۳۳۲ دستگاه خودرو بوده، ۳ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

۶۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه خودرو در بازار کرواسی در سال ۲۰۱۹ میلادی فروخته شده است که در مقایسه با میزان فروش ۵۹ هزار و ۸۵۶ دستگاه در سال ۲۰۱۸، شاهد یک رشد ۵.۲ درصدی بوده است.

قبرس که یکی از بازارهای نزولی فروش خودرو در سال ۲۰۱۹ به شمار می رود، ۱۲ هزار و ۲۲۰ دستگاه در این کشور فروخته شده که نسبت به سال ۲۰۱۸ با یک کاهش ۵.۷ درصدی روبرو شده است.

جمهوری چک نیز با فروش ۲۴۹ هزار و ۹۱۵ دستگاه در سال ۲۰۱۹ میلادی کاهشی ۴.۴ درصدی را در مقایسه با میزان فروش سال ۲۰۱۸ تجربه کرده است.

از میان کشورهای اروپایی که با رشد قابل توجه و چشمگیری در میزان فروش خودرو برخوردار شده اند، می توان به یونان با رشدی ۱۰.۳ درصدی، مجارستان با رشدی ۱۵.۶ درصدی، لیتوانی با رشدی ۴۳.۲ درصدی ، رومانی با رشدی ۲۳.۴ درصدی و لاتویا با رشدی ۸ درصدی اشاره کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=11496
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن