انرژی

مذاکره عراق در مورد سرمایه‌گذاری در بزرگترین میدان نفتی خود با بریتیش پترولیوم

وزیر نفت عراق طی یک ویدئو کنفرانس در مورد حفظ تولید از میدان نفتی رمیله و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نفت و گاز با استفان ویلیس، مدیر بریتیش پترولیوم در خاورمیانه و زید الیسیری، نماینده آن در عراق مذاکره کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد کشورش در روز سه شنبه در مورد طرح‌های سرمایه‌گذاری در تولید گاز از بزرگترین میدان نفتی خود، رمیله، مذاکره کرده است.

میدان نفتی رمیله با اپراتوری بریتیش پترولیوم روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت تولید میکند که حدود یک سوم تولید نفت دومین تولیدکننده بزرگ اوپک را تشکیل می‌دهد. تولید نفت در میدان رمیله 40 درصد از 2010 تا حالا افزایش یافته است.

وزیر نفت عراق گفت:«در مورد حفظ تولید از میدان نفتی رمیله و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نفت و گاز طی یک ویدئو کنفرانس با استفان ویلیس، مدیر بریتیش پترولیوم در خاورمیانه و زید الیسیری، نماینده آن در عراق مذاکره شده است».

وی گفت عراق باید طرح‌های سرمایه‌گذاری خود در فرآوری گاز تولید شده همراه با نفت و رسیدگی به آلایندگی‌های کربن را  تسریع کند.

عراق برای کاهش وابستگی خود به واردات گاز که بیشتر از ایران صورت می‌گیرد،  به گاز تولید شده همراه با استخراج نفت نیاز دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی در آوریل 2019 اعلام کرد:« با افزایش تولید نفت، تولید گاز همراه با آن هم افزایش یافته ولی ظرفیت فرآوری این گاز رشد چندانی نداشته است. عدم توانایی عراق برای استفاده از این گاز باعث افزایش کسری گاز این کشور شده و حالا عراق برای تامین نیاز خود وابسته به واردات از ایران است».

حضور بریتیش پترولیوم در عراق در دهه 1920 در کرکوک آغاز شد. این شرکت در آن سال به تولید و صادرات نفت از باباگورگور، بزرگترین میدان نفتی جهان در آن زمان، کمک کرد.

طبق تخمین‌های بریتیش پترولیوم، ظرفیت میدان رمیله، سومین میدان بزرگ نفت جهان، به حدود 17 میلیارد بشکه می‌رسد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50195
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن