انرژی

مذاکرات عراق با توتال برای تولید گاز

وزارت نفت عراق طی بیانیه ای اعلام کرد در این هفته مذاکراتی با شرکت توتال در مورد پروژه‌های گازی در غرب عراق و نزدیک به قطب انرژی بصره در جنوب انجام داده‌ است.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، دولت عراق اعلام کرد شرکت نفت توتال قصد دارد در پروژه های گاز طبیعی این کشور سرمایه گذاری کند.

وزارت نفت عراق طی بیانیه ای اعلام کرد دو طرف در این هفته مذاکراتی در مورد پروژه‌های گازی در غرب عراق و نزدیک به قطب انرژی بصره در جنوب انجام داده‌اند. احسان عبدالجابر وزیر نفت این کشور گفت امیدوار است به زودی به یک توافق برسند.

جبار در این هفته با مقامات شرکت توتال در پاریس دیدار کرد. وی عضوی از هیئت همراه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بود که جهت جذب سرمایه‌گذاری به انگلیس، فرانسه و آلمان سفر کرده بودند.

اقتصاد عراق که تقریباً تمام درآمد خود را از نفت به دست می‌آورد، به خاطر سقوط قیمت نفت در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا تحت فشار زیادی قرار دارد. دولت عراق تلاش می‌کند از ذخایر عظیم گاز خود برای دور شدن از نفت استفاده کند.

شرکت فرانسوی توتال یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی است که حدود یک قرن در عراق فعالیت کرده است. این شرکت جزئی از کنسرسیومی بوده که میدان عظیم کرکوک را در اواخر 1920 کشف کرد. شرکت توتال در حال حاضر در میدان نفتی حلفایا در جنوب عراق و بلوک اکتشافی سرسنگ در منطقه کردستان سهیم است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51577
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن