استان هاخراسان جنوبی

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی خبر داد: ایجاد ۷۵۰۰نیروگاه خورشیدی در استان

زنگنه با بیان اینکه برای طرح‌های گلخانه‌‌ای تا سقف 100 میلیون تومان و نیروگاه‌های خورشیدی کوچک نیز 208 میلیون تومان تسهیلات از سوی صندوق پرداخت می‌شود، اظهار داشت: چشم‌انداز برنامه حمایتی ما در سال جاری ایجاد هفت هزار و 500 نیروگاه خورشیدی است.

رضا بهنام – خراسان جنوبی – محمد زنگنه اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید یک نهاد عمومی غیردولتی و تنها نهاد مالی حامی کسب و کارهای خرد و کوچک برای ایجاد اشتغال است.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات این صندوق تا سقف دو میلیون تا چهار میلیارد تومان، افزود: نرخ سود تسهیلات این صندوق در مناطق مرزی صفر درصد و در سایر مناطق روستایی و عشایری بین چهار تا شش درصد است.

وی تصریح کرد: این صندوق از سال 92 تا خرداد امسال 14 هزار و 130 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در سرفصل‌های ازدواج، دانشجویی، اشتغال، مشاغل خانگی، خویش فرمایی، کسب و کارهای خرد پرداخت کرده است.
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: طرح روستای بدون بیکار در ۱۰ روستای استان از ۲ سال قبل شروع به فعالیت نموده که در یک روستا طرح به پایان رسیده است، در چهار روستا تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و چهار روستا در حال انجام مقدمات اولیه می باشد.
محمد زنگنه بیان کرد: طرح روستای بدون بیکار از سه سال قبل در کشور فعالیت خود را آغاز کرده که در قالب این طرح روستاهای هدف شناسایی و تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است
وی افزود: در هر روستا یک تا سه میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.
او همچنین گفت: طرح «هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه» در استان در حال انجام و در قالب آن روستاهایی که ظرفیت تولید یک محصول مانند پارچه بافی، حوله بافی، تراش سنگ یا سایر موارد را دارند، شناسایی می‌شوند.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت : در حال حاضر این طرح در 4 روستای استان با قابلیت محصول منحصر بفرد در حال اجراست و در زمینه تراش سنگ‌های نیمه قیمتی در سه قلعه شهرستان سرایان ۹۳ نفر هر نفر با ۳۰ میلیون تومان ۹ کارگاه تراش سنگ را راه‌اندازی می‌کنند و این منطقه به عنوان اولین شهر تراش سنگ‌های نیمه قیمتی معرفی خواهد شد.
محمد زنگنه حمایت از صندوق‌های خرد محلی بانوان را از دیگر اقدامات صندوق کارآفرینی امید در خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: پنج سال گذشته در این زمینه ۴۵۰ روستا مورد حمایت صندوق قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت : هر صندوق با حضور حداقل ۲۵ نفر از بانوان تشکیل می‌شود و تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان بدون ضمانت در اختیار این صندوق‌ها قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به فعالیت ۱۳۰ صندوق خرد محلی در استان بیان کرد : تاکنون ۵۰ صندوق در حوزه جهاد کشاورزی، ۵۰ صندوق توسط بسیج سازندگی، ۱۵ صندوق با همکاری بهزیستی و ۱۵ صندوق در حوزه عشایر تشکیل شده است.

محمد زنگنه تاکید کرد: خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را از لحاظ تعداد تشکیل صندوق‌های خرد زنان محلی، حمایت و پرداخت تسهیلات را کسب کرده است.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا صندوق کارآفرینی امید در اولین اقدام نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی شروع به کار کرد .
مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای تولید اقلام بهداشتی در استان پرداخت شده که تا پایان سال به حدود ۲ میلیارد تومان خواهد رسید.
محمد زنگنه افزود : از سال ۹۲ تا خرداد امسال ۱۴ هزار و ۱۳۰ فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف از جمله خوداشتغالی ، مشاغل خانگی و کارآفرینی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.
وی بیان کرد : در پنج ماه گذشته ۸۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان خراسان جنوبی گفت: از نیمه دوم سال ۹۷ تاکنون در چهار مرحله ۸۹۱ فقره به مبلغ ۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان پرداخت شد که اشتغال پیش‌بینی شده این طرح‌ها یک هزار و ۴۹۰ نفر است.
محمد زنگنه افزود: مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری امسال ابلاغ شد که به علت عملکرد خوب صندوق در مراحلی قبلی، میزان اعتبار از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافت.
وی اعتبار مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را ۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این مرحله اولویت پرداخت تسهیلات با طرح‌های مربوط به صنایع، معادن کوچک ، صنایع دستی ، فرش دستباف ، فناوری اطلاعات و از این قبیل است.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی عنوان کرد: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۱۸۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی گفت: امسال برای شرکت‌های دانش بنیان و حوزه فناوری‌های نوین و افراد حقیقی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.
محمد زنگنه بیان کرد: در ارتباط با تفاهم‌نامه ایجاد سه هزار شغل صنایع دستی در استان، عاملیت پرداخت تسهیلات با صندوق کارآفرینی امید است که لیست نهایی در حال اتمام می باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42042

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن