استان هاخراسان جنوبیدسته‌بندی نشده

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی خبر داد: پیگیری ویژٓه احداث کارخانه شیرخشک شتر در استان

تفاهم آنلاین-اکبری با بیان اینکه طی هفته های اخیر حدود ۱۲ تن شیر خشک از شترداران خراسان جنوبی جمع آوری شده است، گفت: احداث کارخانه شیر خشک شتر به عنوان یکی از نیازهای شترداران استان، در دست پیگیری است.

رضا بهنام-خراسان جنوبی-«علی اکبر اکبری راد» با بیان مطلب فوق گفت: با پیگیری های انجام شده و به منظور پروژه های مرتبط با طرح هاب شتر در خراسان جنوبی، تاکنون حدود چهار میلیارد تومان با همکاری دستگاه های اجریی هزینه شده، همچنین در سال جاری و سال 1400 به تعداد هزار نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره چهار درصد برای ایجاد مرکز منطقه ای هاب شتر پرداخت خواهد شد.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با ارائه گزارشی از پروژه های در دست اجرای تفاهم نامه هاب شتر و آخرین اقدامات انجام شده، تصریح کرد: پروژه ایستگاه قرنطینه و پایش دام حیدرآباد نهبندان با ظرفیت 500 نفر شتر و پنج هزار راس دام سبک با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی دولت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره برداری است.
وب با بیان اینکه میدان عرضه دام و کشتارگاه شهرستان نهبندان با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی در حال عملیات پی کنی و احداث دیوار پروژه در زمینی به مساحت 2 هزار کیلومتر مربع در نزدیکی شهر حاجی آباد است، گفت: برای کشتارگاه 10 میلیارد ریال و برای میدان دام 10 میلیارد ریال هزینه خواهد شد و 22 بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به پروژه ایستگاه اصلاح نژاد و پروار و تکثیر شتر روستای بجد، افزود: این پروژه با اعتباری به مبلغ 70 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی پروژه در حال راه اندازی است و امیداریم تا آبان ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی همچنین در خصوص پروژه 2 هزار و 400 هکتاری کشت الگویی خار شتر عنوان کرد: پروژه الگویی 400 هکتار کاشت خارشتر در اراضی حیدرآباد نهبندان با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال انجام شده که پس از طی فرآینده قانونی برگزاری مزایده اراضی و مشخص شدن برنده نهایی، در حال حاضر منتظر تهیه و طراحی قرارداد واگذاری اراضی توسط منابع طبیعی است.
اکبری راد ادامه داد: در همین راستا تامین 40 تن بذر خارشتر و همچنین ۲ هزار و 400 هکتار از اراضی مستعد استان در شهرستان های نهبندان و زیرکوه تا پایان سال جاری زیر کاشت خارشتر خواهد رفت.
وی از واردات 150 نفر شتر از کشور پاکستان خبر داد و گفت: دو دستگاه شیر سرد کن توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خرید و تحویل نماینده های مردم در شهرستان های خوسف و نهبندان شده است.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دو آزمایشگاه دامی در بیرجند و نهنبدان راه اندازی شده است و آماده بره برداری است، گفت: طی هفته های اخیر حدود 12 تن شیر خشک (هر هفته هزار و 500 کیلوگرم شیر) از شترداران استان جمع آوری شده است که تبدیل به دوغ و در سردخانه موجود است.
اکبری تصریح کرد: احداث کارخانه شیر خشک شتر که یکی از نیازهای شترداران استان هست، در دست پیگیری است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46189

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن