استان هاخراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان گفت: مدارس با اجرای تمهیدات بهداشتی بازگشایی میشود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان از نیمه شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و در صورت امکان با تعداد اندک

رضا بهنام – خراسان جنوبی- محمدعلی واقعی به رسانه‌ها اعلام کرد: بازگشایی مدارس در نیمه شهریور با اجرای تمهیدات بهداشتی و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این استان همانند سایر استان‌های کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در روال فعلی تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا روزهای پنجشنبه به طول دوره آموزشی مدارس افزوده شده است تصریح کرد: این افزایش با هدف پوشش بیشتر دانش‌آموزان در کلاس درس و در عین حال برای تقسیم‌بندی و فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در مدارسی که تراکم دانش‌آموزی بالایی وجود دارد دانش‌آموزان به ۲ گروه «الف» و «ب» تقسیم و به تفکیک در روزهای زوج و فرد به صورت یک روز درمیان به مدرسه می‌روند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: روزی که هر گروه در مدرسه حضور ندارد فرایند آموزشی و دریافت آموزش‌ها را از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر بنا به هر دلیلی در کشور وضعیت شیوع بیماری کرونا به گونه‌ای تغییر یابد که تصمیم دیگری در نحوه ادامه امر آموزش گرفته شود در استان هم روند برنامه‌ریزی تغییر کرده و در صورت عادی شدن شرایط طبق روال سال‌های تحصیلی قبل دانش‌آموزان در مدارس به صورت ۱۰۰ درصد حضوری شرکت می‌کنند.

وی بر استفاده از سه روش آموزش مجازی، آموزش نیمه حضوری و آموزش حضوری تاکید کرد و اظهار داشت: در خراسان جنوبی آمادگی لازم برای تامین سلامت تمامی دانش‌آموزان و اجرای دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس و یکایک کلاس‌های درس ایجاد شده است.

مدارس خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل بوده اما آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه داشته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39506

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن