بانک-بیمه-بورس

مدیرعامل بانک رفاه: توسعه چهارمحال و بختیاری، نیازمند همکاری همه‌جانبه است

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به عنوان نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای بررسی مسائل و مشکلات استان چهارمحال و بختیاری در رأس هیأتی به این استان سفر کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، اسماعیل لـله گانی گانی ضمن سفر به شهرهای این استان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرکرد که با حضور فرماندار و سایر مسئولان استان برگزار شد،گفت: متاسفانه طی سال های گذشته توزیع سرمایه در کل کشور به صورت متوازن صورت نگرفته که استان چهارمحال و بختیاری یکی از آن ها است. این استان از ظرفیت بسیار ویژه ای برخوردار است که نیازمند شناسایی و حمایت است. کشاورزی، گردشگری، صنایع فولاد و سیمان از جمله مهم‌ترین این ظرفیت ها هستند.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در بسیاری از پروژه‌های بزرگ اقتصادی کشور سهامدار است گفت: متاسفانه در این استان، شستا حضور ندارد و لازم است که از ظرفیت‌های این هلدینگ در مسیر توسعه پایدار بهره مند شویم و برای توسعه و اشتغالزایی، علاوه بر استفاده از ظرفیت این هلدینگ، حضور بخش خصوصی بسیار لازم و ضروری است.

نماینده ویژه وزیر، استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه را دیگر فرصت برای توسعه و ایجاد اشتغال استان معرفی کرد و گفت: برای بهره مندی از ظرفیت های بازار سرمایه، در ابتدا باید مستندات لازم و کاملی از پروژه های استان که نیازمند تامین مالی هستند طراحی شود. با انجام مطالعات میدانی و جمع آوری مستندات مکفی و دقیق می‌توانیم از زیرساخت های بازار سرمایه برای سرمایه گذاری استفاده کنیم.

لـله گانی در ادامه با اشاره به طرح های نیمه تمام استان در حوزه تولید و اشتغال زایی گفت: علاوه بر بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و همچنین صندوق توسعه ملی ظرفیت و آمادگی لازم را برای حمایت از این پروژه ها دارند و در صورتی که این طرح ها مورد بهره برداری قرار گیرد، میزان بیکاری به نحو چشمگیری در این استان کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است؛ نماینده ویژه وزیر و هیأت همراه در چهار گروه جداگانه، از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری بازدیدکردند و به منظور رفع مشکلات این استان در جلساتی با حضور مسئولان استان، مصوبات مختلفی به تصویب رسید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=52210
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن