اجتماعی

متروی تهران به علوم تحقیقات می‌رسد

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به توسعه شمالی خط ۷ متروی تهران از میدان کتاب به سمت جنت‌آباد گفت: این مسیر، پنج کیلومتر و دارای سه ایستگاه به نام‌های اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و جنت‌آباد شمالی است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام با اشاره به خط ۱۰ متروی تهران نیز گفت: این خط از جمله خطوط جدید متروی تهران است که در طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهر تهران در بهمن ماه سال ۹۸ به تصویب رسیده و جهت اجرا به شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ابلاغ‌شده است،

امام بیان کرد: این خط درمجموع با ۴۳ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه، در غربی‌ترین نقطه از ایستگاه مترو وردآورد واقع در خط ۵ متروی تهران آغاز شده و در شرقی‌ترین نقطه در محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید باقری به خط ۴ متروی تهران متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه خط ۱۰ شامل هفت ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط متروی تهران است، افزود: در محدوده وردآورد با خط ۵، محدوده آزادگان با خط ۹، محدوده کوهسار با خط ۶، محدوده میدان کتاب با خط ۷، در محدوده صدر با خط یک، در محدوده نوبنیاد با خط ۳ و در محدوده تهرانپارس با خط ۴ امکان پذیرش مسافران از سایر خطوط را دارد.

وی با بیان اینکه احداث خط ۱۰ طی یک برنامه پنج ساله و در پنج فاز برنامه‌ریزی‌ شده است، در تشریح فازبندی‌ها گفت: فاز نخست  شامل محدوده نمایشگاه بین المللی تا کوهسار (تقاطع با خط ۶ در ایستگاه شهران) به طول ۱۲ کیلومتر و همچنین ایستگاه تبادلی و لینک خط ۷ به خط ۱۰ است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،  شروع عملیات اجرایی این فاز شهریورماه سال ۹۹ و مدت زمان اجرای آن چهار سال برآورد شده است.

مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه فاز دوم ساخت متروی خط ۱۰ شامل محدوده کوهسار (تقاطع با خط ۶ در ایستگاه شهران) تا میدان ساحل به طول شش کیلومتر است که شروع عملیات اجرایی این فاز مهر ماه سال ۹۹ و مدت زمان اجرای آن دو سال برآورد شده افزود: فاز سوم شامل محدوده میدان ساحل تا وردآورد به طول هشت کیلومتر است که شروع عملیات اجرایی این فاز آذر ماه سال ۹۹ و مدت زمان اجرای آن نیز سه سال برآورد شده است.

امام با تاکید بر اینکه فاز چهارم ساخت متروی خط ۱۰ شامل محدوده نمایشگاه بین المللی تا نوبنیاد به طول هشت کیلومتر است که شروع عملیات اجرایی این فاز اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ و مدت زمان اجرای آن سه سال تعیین شده، ادامه داد: فاز پنجم نیز شامل محدوده نوبنیاد تا تهرانپارس به طول ۹ کیلومتر می‌باشد که شروع عملیات اجرایی این فاز شهریور ماه سال ۱۴۰۰ و مدت زمان اجرای آن سه سال برآورد شده است.

امام با بیان اینکه در کنار تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد، توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران از میدان کتاب به سمت جنت‌آباد نیز در دستور کار قرارگرفته است، افزود: این مسیر  پنج کیلومتر و دارای  سه ایستگاه به نام‌های اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و جنت‌آباد شمالی است و در انتهای آن نیز پارکینگ شمالی خط ۷  قرار دارد.

وی در مورد ویژگی شاخه شمالی خط ۷ ادامه داد: پوشش مناسب مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، دره توریستی فرحزاد، شهرک نفت و منطقه جنت آباد از مزیت‌های مهم اجرای این طرح است و همچنین با احداث پارکینگ خط ۷، امکان کاهش سرفاصله زمانی قطارها در این خط مقدور خواهد شد.

امام با  تاکید بر اینکه از سال گذشته مطالعات این بخش از خط ۷ مترو به پایان رسیده و طراحی‌های فاز نخست آن نیز انجام‌شده است، تصریح کرد: آغاز به کار توسعه شمالی خط ۷ از میدان کتاب به سمت دره فرحزاد خواهد بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43067
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن