کارآفرینی

ماکان آریا پارسا و 6 نشانه اینکه استعداد کارآفرینی دارید یا خیر؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توانید رویاهای خود را فراتر ببرید و به آنچه که تصورش را می‌کنید، دست یابید؟! معمولا با افراد بی‌شماری روبه‌رو می‌شویم که دوست دارند ایده خود را به یک تجارت موفق تبدیل کنند و در مورد کارآفرین شدن خیال‌پردازی می‌کنند.

به عقیده دکتر ماکان آریا پارسا اگر به خوبی از استعدادهای نهفته خود با خبر شوید و آن‌ها را بشناسید، راحت‌تر می‌توانید این رویا را به حقیقت تبدیل کنید. در دنیای امروز، کارآفرینان همانند یک ابر قهرمان هستند که محصولاتی را ایجاد می‌کنند و زندگی انسان‌ها را تغییر می‌دهند. به دنبال خدمات ارائه شده توسط آن‌ها، زندگی برای آدم‌ها راحت‌تر می‌شود. برای آنکه استعداد کارآفرینی خود را کشف کنید، این ۶ نشانه را در خود بیابید.

باهوش و با استعداد هستید؟!

منظور ما از باهوش بودن این نیست که حتما در همه موارد نمره A را دریافت کنید؟! جالب است بدانید که بسیاری از کارآفرینان بزرگ و موفق جز افرادی بودند که دانشگاه را رها کرده‌اند و با تکیه بر استعداد و نبوغ خود توانسته‌اند میلیون‌ها دلار درآمد کسب کنند.

در طی تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا برکلی هاس در بین افراد خود اشتغال و کارآفرین صورت گرفت. کارآفرینان برتر همواره از نظر توانایی و شناختی و استعداد یادگیری نمرات بالاتری کسب کردند. آیا شما جز افرادی هستید که از هوش زبانی بالایی برخوردارید و در حل مشکلات به خوبی عمل می‌کنید؟ آیا شما حافظه مناسبی دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، بنابراین از نظر هوش و استعداد در رده بالایی قرار می‌گیرید و دقیقا برای کارآفرینی ساخته شده‌اید.

اعتماد به نفس دارید؟

طبق بیان‌های ماکان آریا پارسا، باور به رویاهای کارآفرینانه خود و انجام عمل نیاز به اعتماد به نفس دارد. بسیاری از کارآفرینان زمانی که در مرحله راه اندازی هستند، خود را در برابر شانس های بزرگ و هجوم مخالفان قرار می‌دهند. برای مبارزه با آن، باید به محصول و توانایی‌های خود برای فروش موفق، ایمان داشته باشید.

جای تعجب نیست که کارآفرینان باید عزت نفس بالایی داشته باشند. در طی مطالعه‌ای که در دانشگاه بازرگانی هاس صورت گرفت، آنها دریافتند که کارآفرینان از نظر اعتماد به نفس دو برابر بیشتر از کارگران حقوق‌بگیر امتیاز کسب می‌کنند.

اعتماد به نفس جز نشانه‌هایی است که باید برای به نتیجه رساندن ایده‌های خود و اتخاذ عنوان کارآفرینی در شما وجود داشته باشد. اعتماد به نفس بالا به شما کمک می‌کند تا در مواقعی که موانع بزرگ در مقابل‌تان پدیدار می‌شود آن‌ها را به آسانی پشت سر بگذارید و به نتیجه دلخواه برسید.

ایده‌پرداز هستید؟

ماکان آریا پارسا معتقد است که یکی از مهم‌ترین نشانه‌های فردی که می‌تواند کارآفرین شود، ایده داشتن است. برای مثال اگر قبلا به عنوان یک کارمند در شرکتی مشغول به کار بودید و دوست دارید حرفه و شغلی همانند آن را داشته باشید، پس به خوبی می‌دانید که برای راه‌اندازی آن کسب و کار باید از کجا شروع کنید.

وقتی متوجه می‌شوید که به ایده‌های جدیدی برای بهبود شیوه‌های فعلی فکر می‌کنید، به این معنی است که روحیه کارآفرینی دارید. شما در یک فرصت حرفه‌ای که به شما امکان می‌دهد تیم خود را بسازید تا در جهت مؤثرتر کردن کسب‌وکارتان کار کنید، سرآمد خواهید بود.

برای یک کارآفرین ایده‌ها نقش مهم و حیاتی را ایفا می‌کنند. بدون ایده، پیشرفت حاصل نمی‌شود، تغییر اتفاق نمی‌افتد و بسیاری از توسعه‌های انسانی متوقف می‌شود. جالب است بدانید که ایده‌ها می‌توانند جهان را بسازند و یک تغییر اساسی پدید آورند. بسیاری از کارآفرینان موفق با این موضوع درگیر بوده‌اند که در ابتدا ایده‌های آن‌ها مورد استقبال قرار نمی‌گرفت و گاهی حتی آن‌ها را به راحتی رد می‌کردند. اما آن‌ها از رد ایده‌های خود نترسیده‌اند، زیرا کارآفرینان برتر معتقد هستند که همه را نمی‌توان راضی نگه داشت.

اگر انسان ایده‌پردازی هستید و همیشه در گوشه ذهن خود ایده‌های متفاوتی برای اجرا دارید، پس می‌توانید یک کارآفرین حرفه‌ای شوید. البته باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که خواندن و در نظر گرفتن نظرات دیگران نیز در شکل‌گیری ایده‌ها فوق‌العاده موثر هستند.

روحیه پرسش‌گری دارید؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که از کودکی با پرسیدن سوالاتی مثل چرا آسمان آبی است، والدین خود را عصبانی می‌کردید، شما ممکن است اولین نشانه‌های روحیه کارآفرینی را داشته باشید. آن‌ها معمولا روحیه پرسش‌گری دارند و همیشه به دنبال یافتن پاسخی برای پرسش‌های خود هستند. آنچه بسیاری از کارآفرینان موفق را از بقیه متمایز می‌کند، توانایی آن‌ها در به چالش کشیدن وضعیت موجود و یافتن راه حل‌های جدید برای مشکلات روزمره است.

طبق مطالعات متعددی که آقای آریا پارسا انجام دادند، ذهن کارآفرینان معمولا با سوالاتی مانند چه می شود اگر، چرا و چرا نه درگیر است. آنها به جای تلاش برای بهبود آنچه در حال حاضر وجود دارد، فرضیه‌ها را به چالش می‌کشند، جایگزین‌های جدیدی پیدا می‌کنند و گاهی اوقات ایده‌های مخالف را ترکیب می‌کنند.

تسلیم نمی‌شوید؟

یکی دیگر از نشانه‌های کارآفرینی، تسلیم نشدن آن‌ها در برابر مشکلات، چالش‌ها و شکست است. هر کارآفرینی داستانی دارد که چگونه به جایگاه فعلی رسیده و بسیاری از آن‌ها با شکست شروع می‌شوند. کارآفرینان از آغاز ایده کسب‌وکار جدید تا لحظه‌ای که ایده‌شان به نتیجه می‌رسد، با موانع مختلفی روبرو می‌شوند و موفق‌ترین آن‌ها کسانی هستند که می‌توانند از این رقابت بالاتر بروند.

راه‌اندازی یک کسب و کار سخت‌ترین بخش نیست. اما توانایی ادامه دادن زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، مهم است که روش‌های مقابله با آن‌ها کشف شود. کارآفرینان از شکست نمی‌ترسند. اگر هم در ابتدا با مشکلی روبه‌رو شوند، قطعا تسلیم نخواهند شد و روش‌هایی را برای ادامه مسیر می‌یابند.

مسئولیت نتایج را بر عهده می‌گیرید و فرصت‌ها را از دست نمی‌دهید؟

با توجه به بیانیه‌های متعدد ماکان آریا پارسا افرادی که روحیه مسئولیت‌پذیری و استفاده از فرصت‌ها را دارند، از استعداد کارآفرینی برخوردارند. اگر اتفاق غیر منتظره‌ای رخ دهد، بلافاصله به عنوان چیزی که باید باشد می‌بینید و برای رویارویی با آن خود را آماده می‌سازید؟!

بیشتر کارآفرینان می‌دانند که اقدامات آن‌ها، نه شانس است و نه سرنوشت. در حقیقت چیزی است که نتیجه مطلوب فعالیت‌های آن‌ها را نشان می‌دهد. معمولا موفق‌ترین کارآفرینان کسانی هستند که خودکارآمدی بالایی دارند و به این باور رسیده‌اند که رویدادها نتیجه اقدامات فرد است. منطقی است کسانی که بر این باورند بر آینده کسب و کار خود کنترل دارند، احتمالاً به جای اینکه آن را به شانس و اقبال بسپارند، برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود اقدام می‌کنند.

به‌عنوان یک کارآفرین، کاملاً ضروری است که بتوانید فرصت‌های تجاری جدید را قبل از از دست دادن آن‌ها شناسایی کنید. در واقع، کارآفرینان موفق به جای اینکه تغییر یا اختلالات را به عنوان یک شکست ببینند، آنها را فرصت در نظر می‌گیرند. حتی اگر با این مهارت متولد نشده باشید، این چیزی است که می‌توانید در طول زمان آن را بهبود ببخشید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80336
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن