کارآفرینی

مالیات کسب‌وکارهای کم‌درآمد تهران افزایش نمی‌یابد

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: طبق بخشنامه ماده ۱۰۰ ابلاغی سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات کسب‌وکارهای کم‌درآمد نسبت به سال گذشته افزایش نمی‌یابد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا نوری افزود: طبق تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر سال ۱۳۹۴، میزان مالیات کسب‌وکارهای مختلف متناسب با میزان درآمد آنها تعیین می‌شود.

وی یادآورشد: بر اساس این تبصره مالیات مشاغلی که میزان درآمد آنها طی سال ۱۳۹۸ کمتر از ۹۹۰ میلیون تومان بوده است، بر اساس ارقام مصوب و اعلامی تعیین می‌شود.

نوری اظهار داشت: صاحبان این مشاغل در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان مرداد سال ۱۳۹۹ از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه مصوب ۳۱ تیر سال ۱۳۹۴ و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: طبق این دستورالعمل مالیات صاحبان مشاغل بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۷، با میزان مالیات قطعی تا ۲.۵ میلیون تومان بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مالیات صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از ۲.۵ میلیون تومان تا پنج میلیون تومان با چهاردرصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۷ محاسبه می‌شود.

نوری ادامه داد: مالیات صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی از پنج تا ۱۰ میلیون تومان با هشت درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۷ تعیین می‌شود.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: مالیات صاحبان مشاغل مالیاتی با میزان مالیات قطعی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان با دوازده درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۷ تعیین می‌شود.

وی اعلام کرد: طی سال‌های قبل حداکثر زمان برای تسلیم اظهارنامه مشاغل و مودیان حقیقی و حقوقی حداکثر تا ۳۰ خرداد بود که امسال این رویه به علت مواجه شدن با شرایط کرونایی تغییر کرده است.

نوری اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و نشست سران سه قوه بنا شده است که با ۲ ماه تاخیر، حداکثر زمان تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی ۳۰ مرداد تعیین شود.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: بر همین اساس، مشاغلی که درآمد آنها طی سال ۱۳۹۸ کمتر از ۹۹۰ میلیون تومان باشد و صورت‌های مالی خود را در قالب اظهارنامه تا ۳۰ مرداد تسلیم کنند، می‌توانند از امتیازهای در نظر گرفته شده در قالب تبصره ماده ۱۰۰ بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ تمرکز برنامه تامین منابع مالی بر مالیات طی سال‌های اخیر و در پی تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بیشتر شده و در این میان نقش مودیان مالیاتی در ثبت اطلاعات واقعی به عنوان مبنای مطالبه مالیات بسیار برجسته است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39622
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن