اقتصادیانرژیصنعت-معدن-تجارت

لغو یکی از مهمترین کنفرانس انرژی جهان از ترس کرونا

به گزارش ایسنا، کنفرانس انرژی سالانه سراویک که هر سال با حضور وزیران نفت و مدیران بلندپایه صنایع نفت و مالی جهان برگزار می شود روز یکشنبه لغو شد. سراویک جدیدترین کنفرانس بزرگی است که به دلیل نگرانیها پیرامون شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود.

شرکت “آی اچ اس مارکیت” که از سال ۱۹۸۱ هر سال این کنفرانس را برگزار کرده است به محدودیتهای سفر خارجی و سفر شرکتها و افزایش سطح هشدار ویروس کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد که باعث شد برگزاری این رویداد در هیوستون لغو شود. این کنفرانس قرار بود از نهم تا ۱۳ مارس برگزار شود و نمایندگان بیش از ۸۰ کشور در آن شرکت کنند.

طی چند روز گذشته نگرانیها نسبت به ویروس کرونا تشدید شده است. دولت آمریکا برگزاری یک نشست در لاس وگاس را لغو کرد. شمار زیادی از شرکتها محدودیتها و ممنوعیت سفر را به اجرا گذاشته اند و بازرسیهای مرزی با سخت گیری بیشتری انجام می شوند و نگرانی زیادی نسبت به کنفرانسهای بزرگ که در آنجا افراد از نقاط مختلف جهان گردهم می آیند، وجود دارد. “آی اچ اس مارکیت” اعلام کرده که برای برگزاری سراویک ۲۰۲۱ برنامه ریزی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در سالهای گذشته برگزاری کنفرانس سراویک کمک اقتصادی شایانی به شهر هیوستون می کرد و هتلهای این شهر پر از مهمان شده و خرید در رستورانها و فروشگاهها افزایش پیدا می کرد.

نخستین مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ روز شنبه در ایالت واشنگتن آمریکا تایید شد و تاکنون ۷۲ مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونای عامل این بیماری تایید شده اند. در سطح جهانی بیش از ۸۵ هزار مورد تایید شده ابتلا به این ویروس وجود دارد و همچنین حداقل ۳۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند که اکثر قربانیان چینی بوده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=16347
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن