گزارش

لزوم هم افزایی دولت، مجلس و پیشران‌های اقتصادی در جهت تسهیل امور کارآفرینان

با پیشرفت روزافزون زندگی در جوامع اهمیت سازمان ها و گروه های مردم نهاد بیش از پیش اهمیت می یابد و در عرصه های مهمتری می توانند نقش آفرینی کنند و برهمین اساس یکی از وظایف انجمن‌های کارآفرینی این است که به عنوان رابط و میانجی‌گر میان پیشران‌های اقتصادی و دولت و قانونگذاران فعالیت کنند. در همین راستا نگاهی به فعالیت انجمن های کارآفرینی در دنیا داشتیم که به برخی از آن ها در گزارش حاضر اشاره شده است.

قطر

برای مثال در این زمینه انجمن بازرگانان قطری اهمیت ایجاد انجمن خود را از یک سو به عنوان رابط بین برنامه‌های استراتژیک دولتی و فعالیت‌های بازرگانان قطری و همچنین نقشی پیشرو در پیشبرد روند رشد و ایجاد و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی در سطح محلی و بین المللی عنوان می‌کند.

چشم انداز این نهاد این است که به عنوان یک کاتالیزور برای ارتقاء جریان‌های سرمایه‌‌گذاری متنوع، روحیه کارآفرینی مدرن و توسعه شرکتی در قطر با بهبود مستمر محیط کسب و کار با در نظر گرفتن توسعه اجتماعی، روندهای بین المللی و منطقه‌ای و همچنین منافع ملی عمل کند.

بیزینس استارتاپ عمان نیز در این زمین به عنوان تجمیع‌کننده، هدایت‌کننده و تسریع کننده به توسعه ارتباطات، میانجی‌گری نمایندگی و هماهنگی و سازماندهی و نظارت روابط سهام‌داران  دولت و بخش خصوصی می‌پردازد.

سنگاپور

فدراسیون تجارت سنگاپور هم اعلام کرده که جامعه کسب و کار، انجمن‌های تجاری و دولت را به هم متصل می‎‌کند تا درک بهتری از نگرانی‌های تجاری و سیاست‌های دولت ایجاد کند و پیشران‌ها بتوانند کسب و کار خود را ارتقا دهند.

انجمن تجارت و بازرگانی سنگاپور هم یک انجمن کارآفرینی دیگر در این کشور است؛ به ‌عنوان پلی برای شرکت‌ها، سازمان‌های عمومی و دولت عمل می‌کند تا این نهادها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، نیازهای یکدیگر درک کنند و در ارتقای محیط تجاری سنگاپور مشارکت نمایند.

این انجمن به کسب‌وکارها در توسعه و ایجاد قابلیت‌ها کمک می‌کند و از فرصت‌های محلی و جهانی برای پیشرفت و بین‌المللی شدن حمایت می‌کنید

همچنین برای ارتقای بیشتر محیط تجاری سنگاپور، این انجمن با بخش‌های خصوصی و دولتی همکاری می‌کند تا برنامه‌های مربوطه را توسعه داده که این موضوع شرکت ها را قادر می‌سازد تا در مسیر دیجیتالی شدن، توسعه و بین المللی شدن قرار بگیرند.

عراق

اتاق بازرگانی بابل نیز تحقق توسعه اقتصادی با ایجاد فرصت های تجاری بهتر برای کارآفرینان و میانجیگری با دولت برای حل مشکلات آن‌ها و ایجاد فرصت‌های تجاری بیشتر برای بازرگانان با واسطه گری در اخذ نمایندگی‌های تجاری و انعقاد مشارکت تجاری با شرکت‌های خارجی را از مهم‌ترین اهداف خود می‌داند.

توسعه تجارت مرشد که در سال 2019 رسماً به عنوان یک شرکت به ثبت رسید؛ از آن زمان تاکنون پروژه‌های چالش برانگیز و مهارت‌ها و تجربیات انباشته در روابط عمومی و روابط دولتی و ایجاد راه‌حل‌ها و خدمات توسعه کسب‌وکار را انجام می دهد که به کسب و کار مشتریان خود کمک می‌کند؛ چه کوچک و چه بزرگ برای رشد بیشتر و جان سالم به در بردن از هر تهدیدی.

مسئولیت مرشد کمک به شرکت‌های بزرگ، استارت‌آپ‌های جدید و سایر سازمان‌ها برای عملکرد بهتر است که به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارائه خدمات رضایت‌بخش و به طور کلی توسعه اقتصاد کمک می‌کند. مذاکره، لابی کردن، تدوین طرح‎های راهبردی و برنامه ریزی توسعه کسب و کار از مهمترین اقدامات این نهاد است.

ایالات متحده

انجمن کارآفرینی آمریکا که یکی از اعتقادات اصلی آن کوچک و ناتوان بودن دولت است عقیده دارد اقتصاد بازار آزاد در آمریکا مانع هرگونه دخالت دولتی است اما بده-بستان دولت و کارآفرینان، یک منفعت دوسویه را ایجاد کرده و فهم این منفعت باعث شده تا تعاملی دوسویه نیز بین آن‌ها صورت بگیرد. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجمن کارآفرینان آمریکا تلاش برای حصول و افزایش این فهم است.

این هدف در این انجمن از مسیر برگزاری جلسات ویژه اعضاء با سران دولت حاکمه بصورت منظم، همکاری با سیاستگذاران ایالات متحده به نمایندگی از استارت آپ‌ها و کارآفرینان آمریکایی، ایجاد روابط کاری عمیق و قدرتمند با اعضای کلیدی کنگره، کارکنان آن‌ها و کمیته‌های کلیدی آن‌ها، ایجاد اولین کارگروه کارآفرینی در مجلس نمایندگان و سنا، مشارکت در بیش از ده‌ها بخش قانون گذاری مرتبط با کارآفرینی صورت گرفته است.

ژاپن

در ژاپن نیز به دلیل تشابه ساختار اقتصادی آن به ایالات متحده، تقریبا همان سازوکار در دست اقدام است با این تفاوت که به دلیل کمبود منابع اولیه، دولت نقش پررنگ‌تر و پیگیری بیشتری برای حمایت از کارآفرینان پیشرو ایفا می نماید.

انجمن کارفرینی ژاپن نیز از طریق برگزاری جلسات منظم ماهیانه با بالاترین مقام‌های دولتی و هیات همراه با اعضاء انجمن در جهت تسهیل در تولید و تجارت و برقراری ارتباط اعضاء انجمن با مسئولین رده بالای دولت بطور مستمر در این مسیر فعالیت می‌کند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86120
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن