اجتماعی

لزوم دسترسی شهرداری به نقشه ساختمان‌های ناایمن پایتخت

به گزارش تفاهم آنلاین، پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: براساس توافقی که با شرکت ایران خودرو دیزل انجام شده مقرر است ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس برای شهر تهران تولید شود که این قرارداد از حدود اختیارات شهردار و شرکت اتوبوسرانی تهران بالاتر بود لذا برای تحقق آن نیازمند کسب مجوز از شورای شهر بودیم.

در همین راستا این لایحه در قالب دو فوریت در جهت حل مشکلات شهر تهران در زمینه حمل و نقل عمومی امروز به شورا تقدیم شد.

وی افزود: شهر تهران ۵۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد که حدود ۶۰ درصد آنها عمری بین ۸ تا ۱۰ سال دارند. لذا برای نوسازی این ناوگان باید گام‌های جدی برداشته شود. البته عمر بالای ۱۰سال برای اتوبوس‌ها به این معناست که آنها کار نمی‌کنند و لازم است که هر چه سریعتر نسبت به نوسازی آنها اقدام شود. همچنین اگر شرکت‌های داخلی دیگری نیز در این زمینه توان تولید داشته باشند ما آمادگی تعامل و توافق با آنها را داریم.

شهردار تهران درخواست دیگر شهرداری که در این جلسه مطرح شده بود را بررسی طرح تفصیلی منطقه ۲۲ خواند و افزود: لایحه بررسی طرح تفصیلی منطقه ۲۲ به صورت یک فوریت در این جلسه مطرح شد که امیدواریم پس از بررسی و تأیید شورا ابلاغ شود.

حناچی در خصوص اعلام ساختمان‌های ناایمن شهر تهران نیز گفت: برخی از ساختمان‌ها که به عنوان ساختمان‌های ناایمن شمرده می‌شود در زمانی ساخته شدند که اجرای مقررات ملی ساختمان اساسا اجرا نمی‌شد. به طور کلی حدود ۳۳ هزار بنا که اعم آنها نا ایمن شناخته شدند وجود دارد که به مرور ناایمن بودن آنها به مالکان ساختمان ابلاغ خواهد شد و اعلام می‌شود که ساختمان ‌آنها در چه وضعیتی قرار دارد البته در این حوزه خلاء قانونی وجود دارد که صرفا اعلام ناایمن بودن کافی نیست هر چند که دادستان در این زمینه همراه است.

وی تاکید کرد: داشتن نقشه‌های همه این پلاک‌ها امری ضروری است و از سال ۱۳۸۶ نقشه همه ساختمان‌های ساخته شده را داریم اما قبل از آن این نقشه‌ها وجود ندارد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص طراحی نمای میدان حسن آباد نیز گفت: نمای این میدان برعهده شهرداری است اما پشت آن به عهده بخش خصوصی است که مسابقه‌ای در این زمینه برگزار شده و نتایج آن نیز مشخص شده است.

حناچی بار دیگر با تاکید بر این که حل مشکلات کلانشهرها در کشور راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی ندارد افزود: در کشور ما توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو ، اتوبوسرانی و تاکسیرانی در حال پیگیری است. در جلسه امروز مجمع اتوبوسرانی نیز پیشنهاد احداث خط بی آر تی همت مطرح شد که اگر در مطالعات جواب بدهد قطعا به سمت اجرا حرکت خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=32202
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن