گیلان

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نظام مهندسی برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها

رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان بر استفاده از ظرفیت این سازمان برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها تاکید کرد

به گزارش تفاهم آنلاین، عبدالرضا قاسمیان در نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بر لزوم توجه به ارتقای کیفیت ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان در کلیه نقاط استان از جمله در روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت عظیم فنی و مهندسی که در سازمان وجود دارد، لازم است که بهره‌گیری از این ظرفیت برای تامین استحکام بنا، ایمنی، آسایش و صرفه اقتصادی در راستای حمایت از مالکان و بهره برداران ساختمان‌ها مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی در این نشست که با هدف همسوسازی و هماهنگی بیشتر در ارتباط با ساخت و ساز در حوزه روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر برگزار شد، برپایی چنین جلساتی را نقطه عطف و شروع مناسبی برای همکاری سازمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه و عمران روستایی عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی گیلان اظهار داشت: با توجه به اهمیت تامین مسکن برای اقشار کم درآمد شهری و روستایی امیدواریم با تدبیر و تعامل همكاران وكارشناسان بنیاد مسكن با نظام مهندسی شاهد پیشرفت و شکوفایی هر چه بیشتر در حوزه مسکن روستایی و شهری باشیم.

محمد اکبرزاده – مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان نیز در این جلسه، ضمن تشریح تاریخچه افتتاح حساب 100 حضرت امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گزارشی از فعالیت های این نهاد ارائه نمود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی ساخت و ساز روستایی و معضلات موجود، برگزاری این جلسات را گامی به جلو و به منظور هماهنگی بیشتر بین دستگاههای دخیل در امر ساخت و ساز روستایی برشمرد.

گفتی است که در این جلسه، شیوه فعالیت ناظرین در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر، دفاتر فنی و شیوه آموزش ناظرین نظام فنی روستایی و… ازجمله مسائلی بودند که مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد در جلسه کارشناسی و تخصصی این موضوعات به طور مفصل بررسی تا با اتخاذ راهکارهای مناسب درقالب تفاهم کلی فی مابین دو دستگاه به اجرا درآیند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65190
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن