کارآفرینی

لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر ضرورت نقش آفرینی استان تهران در ارائه آموزش‌های تکنولوژی نرم و مهارت‌آموزی به فارغ‌التحصیلان تأکید کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی اوسط هاشمی در آئین معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان اینکه تهران باید تریبون مهارت‌آموزی در کشور باشد، اذعان داشت: استان تهران، نیازمند تطبیق وزن خود با داشته‌هایش می‌باشد و جلوگیری از خزان حاصل از کرونا با توسعه سهم مهارت‌آموزی در ارائه خدمات، تولیدات باکیفیت و ایجاد و ثبات اشتغال امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به دنبال ارائه دانش‌نامه مهارت به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با سنجش مهارت دانشجویان در ترم آخر و ارائه آموزش‌های مهارتی به آنان هستیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ایجاد شهرک‌های مهارت در سراسر کشور در زمین‌ها با کاربری آموزشی را از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: ضرورت دارد با ارائه آموزش‌های مهارتی منجر به ایجاد و پایداری اشتغال، در جامعه شویم و از این طریق تقاضا و اشتیاق مردم برای کسب مهارت را بالا ببریم.

اوسط هاشمی خاطرنشان ساخت: پیشنهادی مبنی بر سوق سه میلیون دانشجوی ترک تحصیل‌کرده زیرخط فقر به بازار کار با کسب آموزش‌های مهارتی را به معاون ریاست جمهور ارائه نمودیم.

وی با بیان اینکه بپذیریم توسعه بدون مشارکت زن و مرد امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: ضرورت سرمایه‌سازی در منابع انسانی جزء ضرورت می‌باشد و جابجایی سرمایه‌های انسانی فرصت‌زایی را به همراه دارد و باید به جوانان فرصت دهیم.

گفتنی است که در پایان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اهداء لوح از زحمات رضا گرزین-مدیرکل پیشین آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، تقدیر به عمل آورد و برای پوراندخت نیرومند-مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، آرزوی موفقیت در راستای تحقق اهداف عالیه سازمانی کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47631
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن