اقتصادی

لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم اول بهمن به دولت رفت

وزیر اقتصاد با بیان اینکه لایحه اصلاح مالیات های مستقیم اول بهمن به دولت ارسال شد، گفت: مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه و ساماندهی معافیت ها دو رکن اساسی این لایحه هستند.

به گزارش  تفاهم انلاین، فرهاد دژپسند (عصر امروز شنبه ۵ دیماه) در دومین نشست هم اندیشی کارآفرینان جوان اظهار داشت: یکی از ملزومات کسب و کار این است که دستگاه‌های سیاستگذار در حوزه اقتصاد به صورت مستقیم پای صحبت آنان بنشینند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: لایحه حمایت از سهامداران خرد تقدیم مجلس شد و طی نامه‌ای به رئیس مجلس درخواست کردم که این لایحه در اولویت بررسی قرار گیرد. اگر این لایحه تصویب شود در زیرشاخه این حوزه در کسب و کار ۲۰ رتبه بهبود می‌یابیم.

وی ادامه داد: همچنین مجتمع‌های قضائی و دعوایی برای بخش اقتصادی و تجاری ایجاد می‌شود. گواهی مالیات نقل و انتقالات املاک به صورت کلی در دفترخانه‌ها انجام می‌شود همچنین صدور گواهی مالیاتی مربوط به ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم از ۱۵ روز به سه روز تقلیل یافته است، در صورت اصلاح یکی دو مورد مراجعات موضوعی در این مورد به یک سوم کاهش می‌یابد که این مسائل به سهولت کسب و کار کمک می‌کند.

دژپسند با بیان اینکه در بحث مالیات دو موضوع را پیگیری می‌کنیم، گفت: تسریع در تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده یکی از اقدامات ما بود که اما به دلیل حساسیت بالای این لایحه چند بار از صحن به کمیسیون ارجاع داده شد که البته طبق گفته نمایندگان مجلس تا سه شنبه هفته جاری کار تصویب لایحه تمام می‌شود.

وی افزود: همچنین پیش نویس لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم که در دستور کار سال ۹۸ ما بود، اول بهمن ماه به دولت ارسال شد.

دژپسند تاکید کرد: در این لایحه ۴ رکن اساسی شامل تعریف پایه‌های جدید مالیاتی، اعمال مالیات بر مجموع درآمد، اعمال مالیات بر عایدی سرمایه و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در این شرایط که تمام هم و غم دشمن برای مسدود کردن مجاری ورودی کشور است، توجه به افزایش درآمدهای مالیاتی امری اجتناب ناپذیر است. البته این مساله به معنای فشار به مودیان خوش حساب نیست بلکه از طریق تعریف پایه‌های جدید، ساماندهی معافیت‌ها و جلوگیری از فرار مالیاتی اجرا می‌شود.

دژپسند همچنین اظهار داشت: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ تنها ۵۷ جلسه در کمیسیون تخصصی سهولت کسب و کار برای ساماندهی مجوزها برگزار شد در حالی که طی یک سال اخیر ۴۴ جلسه برگزار شده است. همچنین هیأت مقررات زدایی زدا سال ۹۴ تا ۹۷ تنها ۲۲ جلسه برگزار کرد در حالی که در عرض یک سال اخیر ۱۰ جلسه برگزار شده است. ‌

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=11727
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن