بانک-بیمه-بورسویژه خبری

قیمت طلا پایین آمد

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۹۸ دلار و ۳۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۰۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گفته وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت ING، بازار طلا در محدوده ۱۷۰۰ دلار در هر اونس ثابت مانده است. از یک طرف با تسهیل محدودیتهای قرنطینه روبرو هستیم و احتمالا خوش بینی سرمایه گذاران بهبود پیدا می‌کند و از داراییهای امن فاصله گرفته و به سوی داراییهای پرریسک می‌روند. از سوی دیگر تنشهای تجاری میان آمریکا و چین پیرامون بیماری کووید ۱۹ یک بار دیگر برانگیخته شده است و این دو عامل متضاد فعلا بازار را تحت تاثیر خود نگه داشته‌اند.

ایتالیا و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که روز دوشنبه به منظور احیای اقتصادهایشان محدودیتهای قرنطینه را برداشتند.

با این حال سرمایه گذاران پس از این که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تهدید کرد افزایش تعرفه‌ها علیه واردات چین مطمئنا یکی از گزینه‌هایی است که وی به تلافی شیوع ویروس کرونا از ووهان چین بررسی می‌کند، نگران برافروخته شدن مجدد جنگ تجاری میان آمریکا و چین هستند.

دولت آمریکا همچنین با جدیت سرگرم بررسی طرحی برای منتقل کردن زنجیره تامین جهانی از چین است.

طلا که در شرایط آشفتگی سیاسی و اقتصادی به عنوان یک دارایی امن با افزایش تقاضای سرمایه گذاری روبرو می‌شود، سال گذشته تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و کاهش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا ۱۸ درصد رشد کرد و از ابتدای امسال تاکنون که بانک مرکزی آمریکا نرخهای خود را نزدیک صفر نگه داشته و تریلیونها دلار نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده، ۱۲ درصد رشد داشت است. سایر بانکهای مرکزی و دولتهای جهان نیز برای حمایت از اقتصادشان در برابر تبعات شیوع پاندمی کرونا، اقدامات مشابهی را به اجرا گذاشته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اقدامات محرک مالی و پولی گسترده از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار شاخص مدیران خرید بخش غیرتولیدی آمریکا در روز سه شنبه و شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری و آمار اشتغال آوریل بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۵۹ دلار و ۴۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۷۶۴ دلار و ۵۶ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۴ دلار و ۷۹ سنت رسید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=23933
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن