اقتصادی

قیمت طلا در بازار جهانی کاهش یافت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۹۸ دلار و ۹۷ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات حداکثر یک درصد کاهش نشان می داد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۰۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۰.۹ درصد افزایش، در ۱۹۱۰ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس اظهار کرد: بازار در حال حاضر اعتمادش را به پیروزی واضح بایدن از دست داده و این موضوع باعث قوی شدن ارزش دلار شده است.

ترامپ در ایالت کلیدی فلوریدا از بایدن پیش افتاده است و شمارش آرای ایالتهای کلیدی دیگر شامل کارولینای شمالی در نتیجه انتخابات تعیین کننده خواهد بود. سرمایه گذاران در ابتدا منتظر پیروزی بایدن بودند که انتظار می رود برای تعدیل پیامدهای شیوع ویروس کرونا، بسته محرک مالی عظیمی را به اقتصاد تزریق کند.

طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر تدابیر محرک مالی کم سابقه ای که توسط بانکهای مرکزی و دولتهای سراسر جهان برای مقابله با پیامدهای اقتصادی پاندمی ویروس کرونا به اجرا درآمده، ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز چهارشنبه ۰.۷ درصد در برابر رقیبانش صعود کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، ۸۵۸ دلار و ۷۷ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، در ۲۲۷۴ دلار و ۸۳ سنت ایستاد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53311
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن