بانک-بیمه-بورسویژه خبری

قیمت جهانی طلا امروز 20 اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛در حالی که پس از آغاز بازگشایی اقتصادهای جهان امیدواری سرمایه گذاران افزایش یافته است قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت اما ادامه سیاست های محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان سبب شد تا فلز زرد روند افزایش قیمت هفتگی را تداوم بخشد.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.78 درصد کاهش به 1702 دلار و 70 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته شاهد رشد 0.3 درصدی بود. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن هم با 0.69 درصد افت به 1713 دلار و 90 سنت رسید.

دیگر عامل محدود کننده رشد قیمت طلا انتشار آمارهای اندکی بهتر از حد انتظار از بازار کار آمریکا بود که نشان داد در ماه آوریل 20.5 میلیون فرصت شغلی در این کشور نابود شده، در حالی که تحلیلگران انتظار از بین رفتن 22 میلیون فرصت شغلی را می کشیدند. نرخ بیکاری نیز به 14.7 درصد رسیده در حالی که بازار انتظار نرخ 16 درصدی را داشت.

اما به طور کلی اقتصاد آمریکا همچنان از شدیدترین افت ماهانه نرخ اشتغال از زمان رکود بزرگ رنج می برد و این نشان دهنده عمق تاثیر مخرب بحران کرونا بر اقتصاد جهانی است.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «هرچند میزان فرصت های شغلی از دست رفته باورنکردنی است اما در پس این آمار بی سابقه می توانیم به دنبال اندکی خوش بینی نسبت به بازگشایی اقتصاد آمریکا باشیم.»

انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در ماه آوریل موجب رشد شاخص ها در بازار بورس آمریکا شد و به خوش بینی های ایجاد شده در نتیجه کاهش تنش ها میان آمریکا و چین اضافه کرد. بدین ترتیب بورس وال استریت در مسیر ثبت اولین رشد هفتگی در طی 3 هفته گذشته قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=24390
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن