اقتصادیانرژیویژه خبری

قیمت جهانی برنت ۲۱ دلار و ۱۱ سنت شد

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که ظرفیت مخازن ذخیره سازی نفت جهان به سرعت در حال پر شدن است و این نگرانی ایجاد شده که کاهش تولید کشور‌ها ممکن است برای جبران افت شدید تقاضا کافی نباشد، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس گزارش‌ها، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ آوریل به ۵۱۸.۶ میلیون بشکه رسیده که فاصله چندانی با بالاترین حجم ذخایر ثبت شده در سال ۲۰۱۷ یعنی ۵۳۵ میلیون بشکه ندارد. این در حالی است که حجم نفت خام ذخیره شده بر روی دریا در آمریکا به بالاترین رقم خود یعنی ۱۶۰ میلیون بشکه رسیده است.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با یک دلار و ۲۲ سنت معادل ۷.۲ درصد کاهش به ۱۵ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت برنت هم امروز ۳۳ سنت معادل ۱.۵ درصد افت داشت و ۲۱ دلار و ۱۱ سنت معامله شد.

 

هفته گذشته قیمت نفت برای سومین هفته متوالی افت داشت و در ۸ هفته از ۹ هفته اخیر روندی کاهشی داشت.

تحلیلگران موسسه‌ ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «افزایش میزان ذخایر و حجم پایین تقاضا به شدت بر احساس حاکم بر بازار سایه افکنده است.» تحلیلگران انتظار دارند طی ماه‌های آینده و به دلیل اختلال در فعالیت‌های اقتصادی همچنان میزان عرضه از تقاضا پیشی بگیرد. سرمایه‌گذاران این هفته در انتظار انتشار گزارش‌های سوددهی ۳ غول نفتی یعنی اکسون موبیل، بی پی و رویال داچ شل هستند.

تعداد سکو‌های حفاری نفتی در آمریکا به پایین‌ترین رقم خود از جولای ۲۰۱۶ رسیده در حالی که کل تعداد سکو‌های حفاری نفت و گاز در کانادا به پایین‌ترین تعداد از دست کم سال ۲۰۰۰ تاکنون رسیده است.

کویت و آذربایجان در حال هماهنگ کردن کاهش تولید نفت خود هستند و روسیه هم قرار است در ماه می‌ صادرات نفت خود از طریق دریا به غرب را به نصف کاهش دهد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22793
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن