مناطق آزاد-گردشگری

کسب کاپ قهرمانی نخستین دوره مسابقات ویندسرف کشور توسط مژده فرشید نکو همکار مدیریت فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مژده فرشید نکو کارشناس مسئول مدیریت فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان در اولین دوره مسابقات قایق بادبانی رشته ویندسرف قهرمانی کشور که تحت عنوان کاپ دلفین های کاسپین در شهرستان محمود آباد مازندران برگزار شد موفق به کسب مقام نخست و کاپ قهرمانی در بخش بانوان ویندسرف مسابقات شد.
در این مسابقه که 16 ورزشکار سیلیور مشتمل بر 12 مرد و 4 زن از استانهای مازندران،گیلان،کرمانشاه و جزیره کیش استان هرمزگان حضور داشتند که در رشته ویندسرفینگ کلاس تکنو 293 به صورت Match Race با یکدیگر به رقابت پرداختد.
در بخش بانوان بعد از فرشید نکو که با مربیگری محمد رهی به مقام نخست نائل آمد؛خانم ها آرزو گلبازی و کیمیا سیاه کمری از کیش و کرمانشاه مقام های دوم وسوم را از آن خود نمودند.
در بخش آقایان نیز سینا آرش از انزلی مقام اول را به دست آورد و حمید رمضانی شیروانی بهمراه ناصر رنجکش هر دو از مازندران به ترتیب رده های دوم و سوم را کسب کردند.
بنابراین گزارش سازمان منطقه آزاد انزلی با ایجاد زیرساخت اسکله تفریحی-ورزشی مارینا و با بهره گیری از توانمندی بخش خصوصی در این حوزه، از طریق برگزاری دوره های آموزشی،مسابقه در انواع رشته های ورزشی مرتبط با قایقرانی به یکی از قطب های جدید استعدادیابی شمال کشور تبدیل شده و این در حالی است که استان گیلان یکی از مراکز پرورش قهرمانان ملی و بین المللی رشته های ورزشی مرتبط با ساحل و دریا بوده و می باشد و این برنامه سازمان در راستای گسترش ورزش ها و تفریحات دریایی در چارچوب حمایت از توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار گرفته است.
گفتنی است رشته قایق بادبانی تکنو 293 توسعه کلاس Aloha بوده که در وهله اول کلاس جوانان است. تکنو 293 یکی از کلاسهای رسمی فدراسیون جهانی سیلینگ می باشد و بعنوان کلاس بازی های المپیک جوانان انتخاب شده است. تکنو 293 به طور معمول به عنوان مرحله پیش از کلاس المپیک RS: X استفاده می شود.

ویندسرف
قهرمانی مسابقات ویندسرف کشور توسط مژده فرشید نکو

ویندسرفینگ از 1984 در بخش مردان و از 1992 در بخش زنان در المپیک حضور داشته است . المپیک 2020 ژاپن آخرین حضور کلاس Neil Pryde RS:X خواهد بود و از المپیک 2024 پاریس شاهد حضور کلاس IQFoil خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71960
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن