البرز

تشکیل قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه در فردیس

امام جمعه فردیس به اهمیت ارزش‌های فرهنگی و فرمایش رهبری و تشکیل قرارگاه فرهنگی در راستای استفاده از ظرفیت جوانان اشاره کرد و گفت: در این راستا قرارگاه فرهنگی ستاد نمازجمعه فردیس با هدف پشتیبانی و حمایت از سایر مجموعه‌های فرهنگی با استفاده از جوانان و فعالان فرهنگی تشکیل شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ایمانی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه فردیس خدمتگزار سایر گروه‌های فرهنگی است، یادآور شد: کار قرارگاه فرهنگی، ستادی، پشتیبانی و حمایتی است و در هر جایی که کاری بر زمین مانده باشد، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ادارات، نهادها و مدیریت شهری، برای انجام کار و رسیدن به هدف به مجموعه‌های فرهنگی فعال در شهرستان کمک می‌کند.

وی با تاکید بر نقش حمایتی قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه فردیس افزود: قرارگاه فرهنگی تلاش دارد فعالان، عناصر و مجموعه‌های فرهنگی را پای کار بیاورد و برای دستیابی به اهداف فرهنگی از آن‌ها پشتیبانی و حمایت کند.

حجت‌الاسلام ایمانی ادامه داد: این قرادگاه تنها در امور معطل مانده و بدون متولی وارد عمل می‌شود و با استفاده از ظرفیت جوانان فرهنگی و رویش‌های انقلابی هرجا که کاری توسط متولیان امر انجام نشده، جوانان انقلابی وارد صحنه عمل خواهند شد.

وی با اعلام این خبر که در کنار قرارگاه فرهنگی، مجموعه نخبگان و فرهیختگان از جوانان نخبه شهرستان نیز شکل گرفته است، اظهار کرد: باید از ظرفیت این جوانان برای ساماندهی و کمک به پیشبرد اهداف فرهنگی شهرستان استفاده شود.

وی بر لزوم هم افزایی، همفکری و کمک همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان به مجموعه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: با هم افزایی و همفکری می‌توان در حوزه‌های مختلف گام‌های موثری برداشت، اما رقابت‌های غلط و مقابله مجموعه‌های فرهنگی بر علیه یکدیگر، علاوه بر معطل ماندن کار، شهر، مردم، فعالان و مجموعه‌های فرهنگی دچار آسیب می‌کند.

امام جمعه فردیس با اشاره به حجم جمعیت و مهاجر پذیری شهرستان، شناسایی آسیب‌ها و کمک به رفع آن‌ها را مورد تاکید قرارداد و اضافه کرد: فردیس شهرستانی مهاجر پذیر است که از سال ۸۰ تا کنون جمعیت آن بیش از ۲ برابر شده و سالانه بیش از ۵ تا ۱۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می‌شود که در حال حاضر جمعیت ۱۰۰ هزار نفری دانش آموزان فردیس باید مدیریت شوند.

حجت‌الاسلام ایمانی با تاکید بر اینکه هدایت دانش آموزان به مسیر درست باید از سنین نونهالی صورت گیرد، بیان کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان البرز، فقط در ۹۰ مدرسه طرح روشنا و امین و… با استفاده از ظرفیت طلاب اجرا می‌شود، طلبه‌ها برای حضور در این عرصه‌ها و هدایت جوانان و نوجوانان اعلام آمادگی کنند و توسط قرارگاه فرهنگی حمایت و پشتیبانی شوند.

وی، حوزه علمیه و هیئات مذهبی را از ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و اعتقادی در شهرستان فردیس ذکر کرد و افزود: در راستای حفظ ارزش‌های اعتقادی و روح ارزشی جامعه اقدامات مثبتی توسط روحانیون جوان در مشکین دشت برداشته شده و این روحانیون جوان، رویش‌های انقلاب هستند که می‌توان از وجود آن‌ها در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی اعتقادی استفاده کرد.

امام جمعه فردیس در پایان از همه اعضای قرارگاه فرهنگی و جوانان شهرستان تقاضا کرد که با همفکری و هم افزایی و ارائه پیشنهاد برای دستیابی به اهداف مورد نظر، به قرارگاه فرهنگی کمک کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64099
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن