بانک-بیمه-بورس

قدم های چابک بیمه تجارت‌نو در بکارگیری روندهای فناورانه

مشاور مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو در تحول دیجیتال، بابیان اینکه “قدم‌های ارزشمندی  در خصوص توسعه فرهنگ دیجیتال و تدوین و اجرای نقشه راه تحول دیجیتال در این شرکت برداشته شده است”، اظهارداشت: بیمه تجارت‌نو می‌کوشد تا با نگاه به نیاز روز مشتریان خود و تحولات صنعت، بکارگیری روندهای فناورانه و تاکید بر همکاری استراتژیک با ایشنورتک‌ها، در راستای طراحی محصولات بیمه ای مناسب با عصر دیجیتال و بازطراحی فرایندهای موجود، اجرایی ساختن مفهوم بیمه‌گری باز و ارائه ای‌پی‌آی به کسب و کارها قدم‌های چابک‌تر و ارزشمندتری را بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو، حامد شیدائیان درخصوص تحول دیجتال در شرکت بیمه‌ تجارت‌نو، گفت: از ابتدای سال ۹۹ در بیمه تجارت‌نو مدیریتی تحت عنوان «کسب و کارهای نوین» با ماموریت راهبری تحول دیجیتال شکل گرفت و در همین راستا، قدم‌های ارزشمندی هم در خصوص توسعه فرهنگ دیجیتال و هم تدوین و اجرای نقشه راه تحول دیجیتال برداشته شد.

وی، دررابطه با فعالیت‌های اجرایی انجام شده در شرکت بیمه تجارت‌نو، به فاز اول داشبورد هوش تجاری این شرکت، بازطراحی فرایندهای صدور بیمه‌های بدنه و عمر و فرایند ارزیابی خسارت بیمه بدنه با بکارگیری ظرفیت اینشورتک‌ها، راه اندازی پلتفرم خرده فروشی شرکت برای شبکه نمایندگان (بنوشاپ)، ایجاد محصولات جدیدی همچون بیمه موبایل با امکان ارزیابی غیرحضوری، بازطراحی تجربه کاربری وب سایت شرکت و اپلیکیشن بنو اشاره کرد.

مشاور مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو در تحول دیجیتال، تصریح کرد: البته با وجود تمام اقدامات فوق، بیمه تجارت‌نو در ابتدای راه بلوغ تحول دیجیتال خود قرار دارد و این سفر، یک مسیر بی انتها و بدون بازگشت است که همیشه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، همچنین تحول دیجیتال در یک سازمان، وظیفه یک فرد یا یک مدیریت خاص نیست و اجرایی ساختن گام‌های فوق در شرکت بیمه تجارت‌نو، بدون همدلی و همراهی همه مدیران و کارشناسان سازمان میسر نبوده است.

شیداییان، اظهارداشت: در ادامه راه نیز بیمه تجارت‌نو می‌کوشد تا با نگاه به نیاز روز مشتریان خود و تحولات صنعت، بکارگیری روندهای فناورانه و تاکید بر همکاری استراتژیک با ایشنورتک‌ها، در راستای طراحی محصولات بیمه ای مناسب با عصر دیجیتال و بازطراحی فرایندهای موجود، اجرایی ساختن مفهوم بیمه‌گری باز و ارائه ای‌پی‌آی به کسب و کارها قدم‌های چابک‌تر و ارزشمندتری را بردارد

تحول دیجیتال الزام عصر حاضر صنعت بیمه

شیداییان، با تاکید براینکه “تحول دیجیتال در عصر حاضر، تبدیل به یک الزام برای تمام صنایع و از جمله شرکت‌های بیمه شده است.”، افزود: همراه نشدن سازمان‌ها با این موج، قطعا باعث افول آنها خواهد شد، البته بایستی توجه داشت که این تحول فراتر از بکارگیری فناوری اطلاعات در شرکت‌های بیمه بوده و تغییر در مدل کسب و کاری و فرایندهای خلق ارزش در بیمه، و البته از همه مهمتر، اصلاح فرهنگ و نگرش دیجیتال در رهبران سازمان را نیز شامل می‌شود.

مشاور مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو در تحول دیجیتال، معتقداست که صنعت بیمه به یکسری رهبران و سرمایه‌های انسانی نیاز دارد که به چرایی تحول دیجیتال اعتقاد داشته و مشتاق آموختن و بکارگیری فناوری‌های تحول آفرین در محصولات و خدمات خود باشند.

شیداییان، اذعان داشت: تحول یک چوب جادو نیست که با تکان دادن آن بتوانیم یک شبه، سازمانی را دگرگون سازیم، شکل گیری فرهنگ تحول دیجیتال و برداشتن گام‌های اجرایی در این سفر جذاب، نیاز به آموزش، برنامه‌ریزی، حمایت، صبر و تلاش دارد، همچنین نگاه شعاری، تزئینی و مدگرایانه به موضوع تحول دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌های کلان در این خصوص بدون داشتن برنامه واقع بینانه نیز راه به جایی نخواهد برد.

وی، اظهارداشت: تحول دیجیتال در صنعت بیمه و بکارگیری نوآوری و فناوری‌های نوین (مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده، اینترنت اشیاء و بلاکچین) در بازطراحی محصولات و رشته‌های بیمه‌ای برای مشتریان، نه تنها باعث ایجاد بازارهای جدید برای شرکت‌های بیمه و در نتیجه رشد فروش آنها می‌شود، بلکه تجربه دیجیتال جذابی را برای مشتریان رقم خواهد زد که موجب اقبال مردم به بیمه و در نتیجه افزایش ضریب نفوذ آن خواهد شد. بویژه اگر شرکت‌های بیمه بتوانند با داشتن ذهنیت عمل‌گرایانه در حوزه تحول دیجیتال، به ارائه خدمات پیشگیری از وقوع خسارت بپردازند، نگرش جامعه نیز نسبت به مزایای صنعت بیمه تغییر خواهد کرد.

رونق فروش محصولات کمتر شناخته شده بیمه‌ای بوسیله همکاری شرکت‌های بیمه با اینشورتک‌ها 

مشاور مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو در تحول دیجیتال، توضیح داد: بعنوان مثال همکاری شرکت‌های بیمه با اینشورتک‌ها در شکل دهی مفهوم «بیمه‌های خرد» و «بیمه بعنوان سرویس» و ارائه خدمات بیمه‌گری در قالب ای‌پی‌آی به استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای غیر بیمه‌ای، امکان گسترش بکارگیری محصولات بیمه ای موجود در حوزه های مختلفی چون گردشگری، حمل و نقل، سلامت و .. را فراهم می‌سازد؛ بویژه اینکه این رویکرد باعث رونق فروش محصولات کمتر شناخته شده بیمه‌ای مانند حوادث انفرادی، زندگی، مسئولیت و آتش‌سوزی خواهد شد.

شیداییان، گفت: بایستی توجه داشت که دوران حاضر، عصر اقتصاد تجربه بوده و لذا دریافت خدمات مناسب و داشتن احساس رضایت از تعامل با صنعت بیمه، برای مردم مهم است. همکاری شرکتهای بیمه‌ای با اینشورتک‌ها در دیجیتالی سازی، خودکارسازی، هوشمندسازی و در نهایت سفارشی سازی محصولات بیمه‌ای و زنجیره ارزش آنها (از صدور تا خسارت) باعث رقم خوردن این تجربه خواهد شد.

وی، با بیان اینکه”صنعت بیمه در کشور ما در ابتدای مسیر تحول دیجیتال قرار دارد.” اظهارکرد: تعدادی از شرکت‌های بیمه اقدامات محدودی در حوزه هوش تجاری و استفاده از داده‌های بیمه‌گران برای مدیریت ریسک انجام داده‌اند، اما قطعا امکان هوشمندسازی و سفارشی سازی خدمات بیمه‌ای با توجه به وضعیت داده‌های موجود در شرکت‌های بیمه (بخصوص پرونده‌های خسارت) و بضاعت محدود زیرساخت‌های فنی، مهیا نیست، بویژه اینکه جهت استفاده از ظرفیت اینشورتکهایی که در حوزه ارزیابی ریسک و تشخیص تقلب کار می‌کنند، به داده های قابل بازیابی از صنعت نیاز است. می‌توان امیدوار بود که با اجرای پروژه استانداردسازی داده‌های صنعت در بیمه مرکزی و همچنین ارتقای زیرساختهای بیمه گری، سرانجام روزی فرایندهای کسب و کاری بیمه‌گران و تصمیم‌گیری‌های کلان در این شرکتها نیز داده محور شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74793
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن