بین الملل

قدردانی رییس جمهوری پاکستان از حمایت‌های ایران

رییس جمهوری پاکستان گفت: ما قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مواضع کشورمان درخصوص تحولات شبه قاره هستیم.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، «عارف علوی» عصر پنجشنبه در نشست مشترک نمایندگان مجالس سنا و ملی این کشور در شهر اسلام‌آباد، بر تعهد پاکستان برای حمایت از صلح و ثبات پایدار در منطقه به ویژه حل اختلافات در شبه قاره تاکید کرد.

وی حل مناقشه کشمیر و تحقق آرمان‌های مردم مسلمان این منطقه را مهم برشمرد و گفت: ما قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌های پاکستان در قبال مسائل شبه قاره هستیم.

علوی به موضوع فلسطین اشاره کرد و ادامه داد که پاکستان هرگز و به هیچ عنوان رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شد و نخست وزیر پاکستان نیز به تازگی مواضع قاطعانه و شفاف دولت را علیه رژیم اشغالگر قدس تبیین کرد.

وی همچنین به تحولات افغانستان و تبعات ناآرامی‌ها در این کشور همسایه بر پاکستان و ثمرات برقراری صلح در افغانستان اشاره کرد و توضیح داد: اسلام‌آباد به تلاش‌های خود برای پیشبرد فرآیند صلح ادامه خواهد داد.

نشست مشترک نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان به مناسبت تکمیل دومین سال پارلمان این کشور با حضور «عمران خان» نخست وزیر پاکستان، وزرای کابینه دولت، فرماندهان نیروهای مسلح و همچنین سفیران کشورهای مختلف برگزار شد.

گفتنی است که علوی-رییس جمهوری پاکستان پانزدهم اسفندماه سال گذشته نیز در یک پیام توییتری گفت: ما مواضع «امام خامنه‌ای» رهبر عالی ایران در حمایت از مسلمانان هند را مورد ستایش قرار می‌دهیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=41565
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن