صنعت-معدن-تجارت

فعال‌سازی ۵۸ معدن از ابتدای سال جاری

طبق گزارش منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه هفته گذشته ( هشتم مهر ماه)، ۵۸ معدن در کشور فعال شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این گزارش از ابتدای امسال تا هشتم مهرماه، ۶۶۰ معدن در راستای طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شناسایی و اولویت‌بندی شده است که از این تعداد برای ۵۸ معدن، هدف محقق شده است.

بر روی ۱۵۰ معدن اقدامات کلینیکی انجام شد و راه حل‌های مختلفی ارائه گردیده است. ضمن اینکه در این مدت اقدامات لازم جهت احداث ۱۲ واحد فرآوری نیز به انجام رسید.

همچنین پایش ۲۲ معدن از ۱۴۶ معدن احیا شده سال ۱۳۹۸، از دیگر اقدامات در این بازه زمانی بوده است. در همین راستا بیش از ۵۲ جلسه کارگروه استانی از طریق ویدئو کنفرانس یا حضور در استان برگزار شده است که بیش از ۱۷ جلسه با حضور طرفین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری نیز انجام شده است.

برگزاری مناقصه برای انتخاب مشاور به منظور بررسی محدوده‌های اکتشافی ۱۶ استان و عقد قرارداد با سازمان نظام مهندسی ایران به منظور تکمیل ۳۰۰۰ فرم پرسشنامه مشکلات معدن از دیگر اقدامات بوده است.

در این مدت فراخوان عمومی سرمایه‌گذاری به منظور احداث واحد فرآوری گچ استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اعلام شده و جلسات فعال‌سازی معادن مس کشور با کمک شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار گردید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48568
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن