اقتصادی

فروش 9 هزار میلیارد تومانی محصولات نانو

مدیرگروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌ نانو از فروش 9 هزار میلیارد تومانی محصولات نانویی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی‌اصغر نجیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۰ محصول نانوی ایرانی تجاری شده‌اند که این تعداد محصول به سایر کشورها هم صادر شده‌اند، گفت: محصولات نانو به بیش از ۴۰ کشور صادر شده‌اند که از جمله تجهیزات آزمایشگاهی نانو، محصولات سلامت مثل داروهای ضدسرطان، نانو مواد، محصولاتی در حوزه ساختمان و منسوجات هستند.

وی ادامه داد: حوزه‌های ساختمان، تجهیزات الکترونیکی نوری، دارو و درمان از حوزه‌هایی هستند که بیشترین صادرات را داشته‌اند.

به گفته مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو با توجه به شیوع کرونا شرکت‌های دانش‌بنیان با تلاش و جدیت در عرصه تولید ماسک نانو و مواد ضدعفونی‌کننده نانو، فعالیت‌های بیشماری داشتند که موفق شدیم بازار خوبی در خارج از کشور در این حوزه‌ها نیز به دست بیاوریم.

نجیمی ادامه داد: بیشترین صادرات محصولات نانو به کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان و ترکیه بوده است و بعد از آن در اروپا کشور آلمان و در آسیا کشور چین و برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی بیشترین میزان صادرات را داشته‌اند.

به گفته وی، با توجه به اینکه سالیانه و در پایانِ سالِ مالی شرکت‌ها (خرداد تا تیر) میزان فروش و صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ارزیابی می‌شوند هنوز سال ۹۹ ارزیابی نشده، اما پیش‌بینی می‌کنیم که فروش محصولات نانو در سال گذشته به حدود ۹ هزار میلیارد تومان برسد.

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در سال ۹۸ هفت شرکت نانو بیش از دو میلیون دلار صادرات داشتند، گفت: هدف ما در ستاد توسعه فناوری نانو این است که تا ۱۴۰۴ موفق به رشد ۱۵ شرکت نانوی بین‌المللی با صادرات بیش از ۲۰ میلیون دلار بشویم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=71006
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن