اقتصادی

فرودگاه دوبی با اولین افت ترافیک مسافری در تاریخ خود مواجه شد

فرودگاه بین‌المللی دوبی، پرترافیک‌ترین فرودگاه جهان برای مسافران بین‌المللی، در سال ۲۰۱۹ با جا به جا کردن ۸۶.۴ میلیون مسافر، با اولین افت ترافیک در تاریخ خود روبرو شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، فرودگاه بین‌المللی دوبی، پرترافیک‌ترین فرودگاه جهان برای مسافران بین‌المللی، در سال ۲۰۱۹ با جا به جا کردن ۸۶.۴ میلیون مسافر، با اولین افت ترافیک در تاریخ خود روبرو شد. این تعداد مسافر ۳.۱ درصد کمتر از سال ۲۰۱۸ است.

پاول گریفیس، مدیرعامل این فرودگاه در توضیح علت این کاهش گفت: عوامل این افت شامل تعطیلی موقت فرودگاه، سقوط جت ایرویز هند و زمین‌گیر شدن جهانی هواپیمای ۷۳۷ مکس می‌باشد. در نتیجه این عوامل این فرودگاه حدود ۳.۲ میلیون مسافر را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرودگاه دوبی در سال ۲۰۱۹ بدلیل حملات پهبادی یمن به این فرودگاه و احتمال تکرار این حملات چند مرتبه به حالت تعطیل درآمد.

دوبی مقصد پرطرفداری برای ایرلاین‌های هندی‌ای مانند جت ایرویز است؛ ایرلاین فلای‌دوبای نیز که پایگاه آن در این فرودگاه است، یکی از مشتریان اصلی ۷۳۷ مکس است.

میزان فرود و تیک‌آف هواپیماها در این فرودگاه ۸.۶ درصد افت کرد و به ۳۷۳۲۶۱ مورد رسید، در حالی‌که متوسط تعداد مسافران د رهر پرواز ۵.۸ درصد رشد کرد و به ۲۳۹ نفر رسید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=13180
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن