گیلان

فرماندار رشت مطرح کرد: دفاع مقدس دانشگاهی ارزشمند برای ملت ایران

فرماندار رشت با بیان اینکه دفاع مقدس دانشگاهی ارزشمند برای ملت ایران است، تصریح کرد: باید بتوانیم درس‌های دفاع مقدس را به خوبی به نسل‌های جوان و آیندگان انتقال دهیم.

به گزارش تفاهم آنلاین، مهندس علی فتح اللهی در ویژه برنامه هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس را دوران بالندگی، ایثار، درس آموزی و انسانیت خواند و اظهار داشت: هر لحظه و هر دقیقه از دوران دفاع مقدس شامل درس‌های بزرگی است که اگر نتوانیم درس ایثارگری و از جان گذشتگی‌های رزمندگان را به نسل جدید منتقل کنیم، بزرگترین آسیب شامل خودمان و کشورمان خواهد بود.

وی، استفاده از آموزه‌های دوران دفاع مقدس را مختص به مقطع و ایام خاصی ندانست و تصریح کرد: چنانچه این آموزه‌ها به خوبی و با امانتداری تدریس نشود،  یقینا در انتقال این مطلب به آینده سازان با مشکل مواجه خواهیم شد و نتایج مطلوب حاصل نخواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت، خودباوری را گام نخست دستیابی به توسعه و پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: آموزگارانی که قصد علم آموزی به دیگران را دارند نمی توانند بدون توجه به عنصر پرورش، تنها بر اصل آموزش اصرار ورزند زیرا که در صورت وقوع این رخداد، فلسفه وجودی انسانی که قادر است به جایگاهی برتر از فرشتگان برسد، به قهقرا خواهد رفت.

مهندس فتح اللهی در ادامه افزود: انسان‌ها باید به گونه ای تربیت شوند که زندگی را صحنه کارزار بدانند و برای خدمت به میهن و کشور خویش همواره آماده بوده و افرادی که از نظر علمی به مراتب بالایی دست می‌یابند باید از دانش خود برای اعتلای این مرز و بوم استفاده کنند.

وی، دفاع علمی و سازندگی و همچنین دفاع از پیشرفت و توسعه کشور را وظیفه یکایک افراد جامعه دانست و تصریح کرد: توسعه و انسان دو بال پرواز برای یک کشور هستند، توسعه بدون وجود انسان متصور نیست، همان گونه که  انسان اگر توسعه گرایانه فکر نکند کشور با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور یاد نمودند، اظهار داشت: هیچ مانعی نباید باعث جلوگیری از توسعه کشور شود حتی اگر شرایطی بدتر از شرایط کنونی در خصوص انتشار بیماری کرونا حادث شود.

مهندس فتح اللهی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه علیه کشور، افزود: از زمان انقلاب تا کنون هیچگاه کشور عزیز ما به این گونه تحت فشارهای اقتصادی استکبار جهانی قرار نگرفته، اما علیرغم این موضوع هر هفته شاهد افتتاح پروژه‌های عظیم کشوری  هستیم و چرخ توسعه کشور باز نمانده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46863
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن