گیلان

فرماندار رشت خواستار تدوین بسته‌های حمایتی ویژه از اصناف آسیب‌دیده از کرونا شد

فرماندار شهرستان رشت در خصوص فشارهای اقتصادی ناشی از محدودیت کرونایی که به کسبه و اصناف وارد آمده، پیشنهاد داد: بسته‌های حمایت ویژه از اصناف و کسبه خرد در راستای کاهش این فشارها تدوین شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، مهندس علی فتح‌اللهی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ارتباط تصویری با حضور دکتر رحمانی فضلی-وزیر کشور، دکتر نمکی-وزیر بهداشت و درمان و فرمانداران سراسر کشور برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات فرمانداری در راستای اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان رشت اظهار داشت: تعداد 100 نفر از کارشناسان ادارات شامل شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات، اصناف، صمت و فرمانداری با همکاری نیروی انتظامی در قالب تیم‌های ویژه، نظارت بر اجرای این طرح را عهده‌دار هستند که خوشبختانه با همکاری اصناف زحمتکش، روند اجرای طرح محدودیت زمانی فعالیت اصناف، هر شب نسبت به شب گذشته بهتر بوده است.

وی، عادی انگاری بیماری کرونا و عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را از جمله چالش‌ها و تهدیدها در راستای مقابله با شیوع کرونا دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان به لحاظ جغرافیای جمعیتی، دارای شهرهای به هم پیوسته و دارای تراکم جمعیتی بالا است که نیاز است در اتخاذ تصمیم‌ها و چگونگی اعمال محدودیت‌های کرونایی این ویژگی ها لحاظ شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت افزایش امکانات آزمایشگاهی جهت تشخیص بیماری کرونا را از دیگر نیازمندی های استان دانست و ادامه داد: در راستای انجام قرنطینه افراد جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، نیازمند وجود دستور قضائی و ضمانت اجرایی بالای حقوقی هستیم.

مهندس فتح‌اللهی با اشاره به فشارهای اقتصادی وارده به اصناف به ویژه خرده فروشان و دستفروشان به واسطه اجرای طرح‌های محدودیت کرونایی، افزود: در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی در زمینه مالی و امهال بانکی و پرداخت بهای خدمات عمومی از جمله راهکارهایی است که می تواند از میزان فشارهای وارده به اصناف بکاهد.

فرماندار رشت با بیان اینکه برخی از صنوف در دسته‌بندی مشاغل در گروه یک تعریف نشده‌اند، اما به لحاظ نیازمندی جامعه، فعالیت تمام وقت آنان ضروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از این مشاغل مراجعه‌کننده زیادی ندارند و موجب ایجاد تجمع نمی‌شود، انتظار می‌رود شاهد بازنگری و اعمال تغییرات در گروه‌بندی مشاغل باشیم.

وی، تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات به ویژه در سطح ادارات و بانک‌ها را امری حیاتی در راستای مقابله با کرونا دانست و اظهار داشت: در صورت فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم ارتباطی، بسیاری از کارمندان این امکان را خواهند داشت به صورت دورکاری، به ارباب‌رجوع و اداره خود خدمات ارائه کنند.

مهندس فتح اللهی با تاکید بر اینکه موفقیت در پیشبرد برنامه های ستاد مقابله با کرونا بدون استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی امکان‌پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: بسیج ظرفیت های موجود رسانه‌ای و خبری و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و رسانه‌های محلی، نقش به سزایی در افزایش مشارکت عمومی و در نهایت شکست کرونا دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54772
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن