گیلان

فرماندار رشت تاکید کرد: لزوم بهره‌گیری از  علوم روز جهت مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان

فرماندار رشت با اشاره به فعالیت هدفمند دشمنان از طریق بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در جهت تضعیف باورها و احکام اسلامی، گفت: باید با استفاده مناسب از ابزارهای تکنولوژیک و علوم روز در مقابل جنگ نرم دشمنان مقابله شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، مهندس علی فتح اللهی در نشست با رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، یکی از فروع مهم دین است، افزود: اسلام دین خوبی هاست؛ از این رو به ترویج خوبی ها توجه خاصی داشته و جامعه اسلامی را به واسطه اعمالی چون امر به معروف و نهی از منکر، عاری از نکات و اعمال و رفتار منفی می خواهد.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی، بی برنامگی و عملکرد نادرست در خصوص عملی چون امر به معروف و نهی از منکر سبب عدم پذیرش آن از سوی برخی از افراد جامعه شده است ، افزود: رویکرد امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح جامعه تقویت شود اما پیش از آن آگاهی بخشی در خصوص آن در بین مردم صورت گیرد.

مقام عالی دولت در مرکز استان توجه به ظرافت ها در انجام امر به معروف را ضروری دانست و گفت: نباید امر به معروف تنها معطوف به احکام اسلامی مانند حجاب باشد بلکه باید همه شئونات، تفکرات و زمینه های مختلف دینی در جامعه اسلامی را در بر گیرد.

وی در ادامه افزود: هدف امر به معروف و نهی از منکر نباید مچ گیری بلکه باید دستگیری باشد و نباید به گونه ای باشد که شان و جایگاه یک فرد مسلمان در جامعه اسلامی از بین برود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به برنامه ریزی دقیق دشمنان در زمینه جنگ نرم و تضعیف اعتقادات و سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که دشمنان با استفاده از بیش از 300 شبکه ماهواره ای در خارج از کشور سعی بر ارائه خوراک فرهنگی برای منحرف نمودن اذهان جوانان ما دارند و با هدف اضمحلال تفکرات مذهبی حاکم بر جامعه، برای آنان نسخه می پیچند.

وی با اشاره به استفاده برنامه ریزی شده و دقیق دشمنان از ابزارهای تکنولوژیک مانند ماهواره و پیام رسان های اجتماعی، اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت های تکنولوژی و علوم روز دنیا، در مقابل جنگ نرم و هجمه رسانه ای دشمنان مقابله شود و در این مسیر باید با برنامه ریزی مدون از همه ابزارها از جمله ابزارهای تکنولوژیک استفاده شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47985
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن