اقتصادیدسته‌بندی نشده

فرار مغزها در بریتانیا افزایش یافت

بر اساس یک پژوهش جدید مشترک که در مراکز رسمی آمار اروپا و بریتانیا انجام شده است، رشد فرار مغزها در بریتانیا پس از برگزیت افزایش یافته است.

به گزارش تفاهم آنلاین، تحقیق مربوطه با استفاده از ترکیبی از آمار رسمی از سراسر اتحادیه اروپا و مصاحبه با بریتانیایی هایی که در آلمان زندگی می کنند تغییرات بزرگ در الگوهای مهاجرتی شهروندان انگلیس را از زمان همه پرسی سال ۲۰۱۶ تاکنون نشان می دهد و آن را با روند مهاجرت عمدتا ثابت در بین اتباع ۲۷ کشور باقی مانده در اتحادیه مقایسه می کند.

این پژوهش حاصل همکاری بین پروژه دانشگاه اکسفورد، چهار موسسه در برلین و مرکز علوم اجتماعی «دبلیو زد بی» در برلین است و «تغییر عمده» در تعداد شهروندان بریتانیایی خارج از این کشور را نشان می دهد؛ افرادی که قصد دارند پاسپورت یک کشور عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنند. این نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا بسیاری از افراد را مجبور به تصمیم گیری درباره اهداف بلندمدت تر گرفته است.

رشد ۳۰ درصدی مهاجرت اروپایی بریتانیایی‌ها پس از برگزیت

یورونیوز درباره شمار اتباع بریتانیا که پس از برگزاری رفراندوم برگزیت در سال ۲۰۱۶ به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کرده‌اند بیان می‌کند: این آمار به ۳۰ درصد افزایش یافته و نیمی از این افراد تنها سه ماه پس از این رفراندوم، تصمیم به ترک این کشور گرفته‌اند.

نتایج بررسی مشترک سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OECD) و اداره آمار اتحادیه اروپا(یورواستات) نشان می‌دهد که تعداد شهروندانی که در فاصله سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۰۸ از بریتانیا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت می‌کردند، به طور متوسط سالانه ۵۶ هزار و ۸۳۲ نفر بوده ولی این تعداد طی سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۶ به سالانه ۷۳ هزار و ۶۴۲ نفر رسیده است.

بر این اساس، مهاجرت از بریتانیا به اتحادیه اروپا حدود ۳۰ درصد در مقایسه با قبل از برگزیت افزایش یافته است. بریتانیایی هایی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند و تصمیم گرفته اند گذرنامه کشور عضو اتحادیه را دریافت کنند در مجموع ۵۰۰ درصد و در آلمان تا دو هزار درصد افزایش یافته است.

مهاجران بریتانیایی بیشتر شامل افراد تحصیل کرده و ماهر است که این خود گویای فرار مغزها شامل افراد بسیار مستعد و مولد از این کشور به قاره اروپا است. در آلمان مهاجران بریتانیایی بالاترین درآمد را دارند و به طور متوسط در سال ۲۰۱ میلادی ۲ هزار و ۸۱۲ پوند درآمد داشتند. مهاجران اتریشی و آمریکایی در رده های بعدی قرار دارند.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند بریتانیایی در اتحادیه اروپا زندگی می کنند که از این تعداد ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در آلمان سکونت دارند. در چهار سال بعد از همه پرسی برگزیت، به ۳۱ هزار و ۶۰۰ شهروند بریتانیایی تابعیت دوگانه آلمانی بریتانیایی اعطا شده است. تحقیق اخیر همچنین نشان داد: نیمی از همه شهروندان بریتانیایی که در آلمان زندگی می کنند تا پایان سال ۲۰۲۰ تابعیت دوگانه می گیرند.

همچنین مصاحبه با شهروندان بریتانیایی که در آلمان کار و زندگی می کنند نشان داد که برگزیت افراد را برای پذیرش سطوح بالایی از خطر در نتیجه مهاجرت آماده کرده است.

نویسنده این تحقیق در گاردین گفت: ما پدیده جدیدی را در مهاجرت اجتماعی و تعریف دوباره از آنچه که بریتانیایی- اروپایی توصیف می شود؛ شاهد هستیم. در سال ۲۰۱۹ بریتانیایی ها در رده دوم بعد از ترک ها برای دریافت شهروندی آلمان بودند که بسیار جلوتر از لهستانی ها، رومانیایی ها، عراقی ها یا سوری ها است؛ انتظار می رود اتباع این کشورها اشتیاق بیشتری برای دریافت شهروندان آلمانی اتحادیه اروپا داشته باشند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=39855
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن