گزارش

غفلت از هوشمند سازی شهرهای آینده را با مشکل مواجه می کند

بزرگترين نمايشگاه شهر هوشمند کشور از 3 تا 5 بهمن ماه با حضور شرکت هاي بخش خصوصي و دولتي، شرکت هاي دانش بنيان و استارت آپ هاي حوزه شهر هوشمند و با مشارکت وزارتخانه ها، سازمان ها، شهرداري ها و خدمات دهندگان حوزه شهري کشور در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي شود.
دومین جلسه شورای راهبردی این نمایشگاه به ریاست دکتر جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با حضور نمایندگان وزارت کشور/ وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری / وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی / وزارت راه و شهرسازی / پلیس فتا / معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری / وزارت امور اقتصادی و دارایی / نهاد ریاست جمهوری / وزارت نیرو / وزارت جهاد کشاورزی / شورای اسلامی شهر تهران / سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سالن جلسات وزارت کشور برگزار گردید.
معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در اين جلسه گفت: خوشبختانه عزم وزیر کشور در برنامه ریزی های دقیق و اصولی برای هوشمند شدن شهرها و روستاها و الکترونیکی شدن امور جدی است که حمایت خوبی محسوب می شود.
دکتر جمالي نژاد افزود: اقداماتی که از زمان شیوع کرونا در شهرها در حوزه انجام فعالیت های مختلف اجتماعی، اداری و اقتصادی بصورت آنلاین انجام و با استقبال شهروندان مواجه شد که ضرورت حرکت های با برنامه در این موضوع را به عموم مسئولان و مدیران به ویژه دست اندر کاران مدیریت شهری در شورا ها و شهرداری ها یاد آور نمود.
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور نيز در اين جلسه گفت: غفلت مدیریت شهری از هوشمندسازی شهرهای آینده را با مشکل مواجه می کند.
آقاي شجاعان افزود: امیدواریم برای سومین نمایشگاه شهر هوشمند این امکان پدید آید که شهرداری ها، توانمندی ها و اقداماتی که اجرایی شده به منحصه ظهور بگذارند و فرصت بسیار خوبی است برای این که شهرداران و مجموعه حوزه شهرداری با قابلیت ها، اقدامات و دستاوردهایی که در حوزه کاری آنها وجود دارد آشنا شوند. انتظار این است که این تبادل تجربیات یکی از رویدادهای این نمایشگاه باشد.
وی تاکید کرد: فرصت مناسبی خواهد بود در این نمایشگاه که شرکت های دانش بنیان و فناور نسبت به معرف محصولات خود اقدام نمایند تا مدیران شهری بتوانند از این ظرفیت‌ها برای هوشمند سازی شهرها استفاده کنند..
وی با بیان اینکه شهر و شهروند هوشمند موضوعات بسیار مهمی هستند، افزود: امیدواریم این نمایشگاه فرصت را ایجاد کند که عموم مردم و هم شرکت های دانش بنیان بتوانند از آن بهره ببرند و با دستاوردهای شهر هوشمند آشنا شوند.
سومین نمایشگاه شهر هوشمند با محورهای دولت هوشمند، انرژی، ساختمان هوشمند، حمل و نقل، محیط زیست و اقتصاد هوشمند، تجهیزات زیرساخت های اطلاعات و مخابرات، سلامت، آموزش و ورزش و امنیت در شهرهای هوشمند برگزار می شود.
علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.smartcityxpo.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 22893242 دبیرخانه اجرایی نمایشگاه تماس بگیرند.

هوشمند
غفلت از هوشمند سازی شهرهای آینده را با مشکل مواجه می کند
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80479
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن