یادداشت

غدیر ؛ چشمه هميشه زلال تاريخ

سپاس خداوندی را که چشم بندگان رستگار خود را به نور ولایت اهل بیت روشنی بخشید و روز واقعه پرشکوه غدیر خم را عید مؤمنان قرار داد. غدیر ، ریشه تمام فضیلت ها، شرافت ها، ارزش ها، و به تکامل رسیدن هاست. عید سعید غدیر بر دل های پاک و بر رهروان ایمان و حق جویی خجسته باد!
و اینک بعد از سالیان دراز و از فرسنگ‌ها فاصله هنوز هم نوایی می‌آید، خوب گوش دهید؛ هنوز هم می‌توان صدای شادی ملایک را شنید. هنوز هم می‌توان ندای جبرییل بر پیامبر رحمت، که در تمامی گستره آسمان‌ها بلند بود، را شنید. هنوز هم نوای مهرانگیز پیامبر- صلی الله علیه و آله و سلم-، که علی- علیه السلام- را جانشین خود معرفی می‌کرد، به گوش می‌رسد.
خوب بنگرید، چشم‌هایتان را باز کنید؛ هنوز هم می‌توان دستان مهربان علی(ع) را، که برای بیعت گرفتن به سوی ما بلند شده، ببینیم و لبخند مهربان او را، وقتی می‌خواهد ما را به سر منزل مقصود برساند. دست‌هایتان را بلند کنید تا رسیدن به نور چیزی باقی نمانده است. خوب بنگرید؛ او هنوز آن جاست، آن جا بر فراز نور ایستاده است و به ما می‌نگرد، و دستانش، هنوز برای بیعت بالاست.
او هنوز آن جا ایستاده، تنها و منتظر، بیایید به سویش رویم، نه به سویش پرواز کنیم. بیایید، ذره ناچیز وجودمان را در اقیانوس بی‌کرانه رحمتش غرق کنیم. بیایید بر دستان منتظرش بوسه زنیم و به او بگوییم که دیگر تنها نخواهد بود. بیایید با او پیمان ببندیم، پیمان عشق، ودل‌هایمان را به پیش گاه مقدسش هدیه کنیم.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74303
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن