یادداشت

عمل کردن ، رازی  نهفته در کارآفرینی

عمل کردن ، رازی نهفته در کارآفرینی قلمداد می شود .کارآفرینی به فرآیند خلق ارزش جدید از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک های ناشی از آن اطلاق می‌شود. پیتر دراکر، پدر علم مدیریت، کارآفرین را فردی می ‌داند که فعالیتی را با سرمایه خود شروع می‌کند، ارزش‌ها را تغییر می دهد و در محیط اطراف خود تحول ایجاد می‌کند و به سمت بهتر شدن می برد. کارآفرین بودن یک ویژگی است و هنگامی می‌تواند عاملی برای موفقیت باشد که فرد به این باور برسد که می خواهد یک کارآفرین باشد. بنابراین فرد باید ابتدا با شناخت صحیح خود، خویشتن  را در جای مناسب قرار دهد. بعضی افراد کارمند خوبی هستند اما مدیر خوبی نیستند و برعکس. کارآفرین پس از اینکه خود را در جای متناسب با روحیاتش قرار داد، برای موفقیت باید ویژگی های کارآفرین موفق را به خوبی شناسایی و بدست آورد. اولین و مهم ترین عامل برای کارآفرین موفق تمایل به اقدام است. اقدام ، فرد را به موفقیت می رساند. دانش کارآفرینی ویژگی دوم و اساسی است ، که می تواند کارآفرین را به یک کارآفرین موفق تبدیل کند. کارآفرینان افرادی هستند که باید در رابطه با مسائل مربوط به کسب و کار خاصی که دارند، اطلاعات بدست آورند. دانش، انرژی بالقوه کسب و کار را افزایش می دهد. یکی دیگر از ویژگی های کارآفرین موفق، خلاقیت است. خلاقیت باعث قدرت و منحصر بودن می شود و فرصت های زیادی را برای شرکت ایجاد می کند. از دیگر ویژگی های کارآفرین موفق، مهارت است. اگر فرد دانش داشته باشد، اما مهارت کافی انجام کار را نداشته باشد، نمی توان انتظار موفقیت داشت. هوش کارآفرینی، صبر و پایداری، داشتن اعتماد به نفس، توانایی، تجربه، استعداد، ریسک پذیر بودن، داشتن ارتباطات موثر و صداقت، مهم ترین ویژگی های کارآفرین موفق هستند.

عمل کردن ، رازی نهفته در کارآفرینی
عمل کردن ، رازی نهفته در کارآفرینی

در ادامه به چند نکته برای موفقیت در کارآفرینی اشاره می نماییم. فارغ از محدودیت‌های موجود برای موفقیت، نیرو استخدام کنید. همه ی افراد محدودیت‌هایی دارند اما سعی کنید با جذب نیروهای مناسب به تیم تان، سعی در رفع محدودیت ها و بر طرف نمودن نقطه ضعف ها نمایید تا به موفقیت برسید. نقطه‌ی ضعف تان را شناسایی کنید و برای برطرف کردن آن، فردی مناسب را استخدام کنید. بیش از آن چه فکر می‌کنید لازم است، تامین مالی کنید. داشتن پول کافی به معنی رسیدن به جریان نقدی مثبت است، نه به معنی بیرون رفتن و تامین مالی جدید در جریان توسعه‌ی کسب وکار. به طور گسترده در مورد بازار پژوهش کنید. دلیل اول شکست شرکت های نوپا شناخت ضعیف آن‌ها از بازارهایشان است. عدم شناخت بازار، ندانستن نیاز مشتریان و عوامل موثر بر عرضه و تقاضاست.

برای جلب مشتریان از ابزار درست استفاده کنید. کارآفرینان موفق، می‌دانند چه ابزاری نتیجه بخش است. تسلیم بار سنگین افکار مطلق گزینه‌های موجود نشوید. برای تغییر آماده شوید. گاهی محیط و یا سایر عوامل بر فعالیت شما اثر می گذارند و ممکن است کسب و کار شما به چالش کشیده شود و در برنامه‌هایتان اختلالی پیش بیاورد. بنابراین برای تغییرجهت و اجرای تغییرات سریع آماده شوید. برروی ۲۰ درصد تمرکز کنید. ۸۰ درصد تمام نتایج از ۲۰ درصد تلاش‌هایتان به دست می‌آیند.در نتیجه، صاحبان کسب و کارهای موفق روی ۲۰ درصدی که بیشتر اهمیت دارد، تمرکز می‌کنند و بسیاری از آن‌ها از ۸۰ درصد دیگر صرف نظر می‌کنند.برای مشتریان خدمات فوق‌العاده‌ای فراهم کنید. خدمات مشتری فقط به بررسی شکایت‌ها اختصاص ندارد،بلکه شامل برنامه‌های وفاداری،علل ارجاع محصول و دیگر فعالیت‌های مربوط به مشتریان است. فقط نگویید، باید خدمات بهتری ارائه دهیم ،به این حرف عمل کنید.کار را پی بگیرید، و مطمئن شوید ،تأثیر اقدامات تان را ارزیابی می‌کنید. شخصی سازی فنون کارآفرینان موفق می تواند عاملی برای موفقیت شما در کار باشد. ویژگی ها، تجربه ها و اشتباهات کارآفرینان برتر را مطالعه کنید و راه موفقیت را برای خودتان کوتاه تر کنید. عمل کردن ، رازی  نهفته در کارآفرینی قلمداد می شود.

همه عوامل موفقیت مهم هستند، اما هیچ کدام از این عوامل باعث نمی شود که شما یک کارآفرین موفق باشید، اگر اقدام مناسب نداشته باشید. افراد زیادی وجود دارند که در بسیاری از زمینه ها اطلاعات و دانش زیادی دارند اما تعداد کمی با اقدام کردن به موفقیت حقیقی می ‌رسند.

مصطفی یحیایی – کارشناس مدیریت

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=77004
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن